کدخبر :187755 پرینت
13 خرداد 1395 - 19:06

دانلود یک ساعت فیلم ایرانی با موبایل، چند هزار تومان؟

با ورود اپراتورها به عرصه‌ی ارائه‌ی خدمات نسل بالای تلفن همراه، بحث تعریف تعرفه آنها نیز مورد توجه قرار گرفت و بدین ترتیب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جلسات متعددی با حضور نمایندگان اپراتورها برگزار شد تا تعرفه‌های اینترنت موبایل تعدیل و به‌روزرسانی شود.

متن خبر

به  گزارش خبرنگار سیتنا، با گسترش ارائه‌ی از خدمات نسل بالای تلفن همراه توسط اپراتورهای کشورمان، همزمان با بالا رفتن سرعت انتقال داده، میزان اطلاعات منتقل شده در یک بازه زمانی نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد، در چنین شرایطی اگر قرار بود تعرفه‌های قبلی اینترنت موبایل که طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده بود همچنان اعمال شود، بی‌شک استفاده از اینترنت نسل سه و چهار برای هیچ کاربری توجیه عقلانی نداشت.

بر همین اساس با ورود اپراتورها به عرصه ارائه‌ی خدمات 3G و 4G، بحث تعریف تعرفه‌ی آنها نیز مورد توجه قرار گرفت و بدین ترتیب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جلسات متعددی با حضور نمایندگان اپراتورها برگزار شد تا تعرفه‌های اینترنت موبایل به‌روزرسانی شود، تا کاربران با حداقل هزینه بتوانند از خدمات نوین ارائه شده در نسل بالا استفاده کنند.

در این میان اپراتورهایی که خدمات خود را در شبکه‌ی داخلی و شبکه‌ی ملی اطلاعات ارائه می‌دهند، برای مشترکانشان این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانند با هزینه‌ای به مراتب پایین تر از همین سرویس‌ها بر روی شبکه‌ی وب بهره برند.

مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در میزگرد مطبوعاتی چندی پیش خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که هزینه‌ی دانلود یک فیلم سینمایی از طریق موبایل چقدر است؟ توضیح داد: اکنون ما در شرکت رایتل دو مدل تعرفه‌ای داریم که در حالت اول بحث استفاده از شبکه‌های داخلی مطرح است که برای استفاده از این بخش قیمت‌ها مطابق آنچه گفته می‌شود نیست، چرا که اگر از 30 پورتال در نظر گرفته شده توسط رایتل فیلمی دانلود شود، قیمتی که برای یک ساعت فیلم آن هم به شکل آزاد تمام می‌شود، رقمی کمتر از 1000 تومان خواهد بود.

مدیر عامل اپراتور سوم ادامه داد: نکته‌ی دیگر آنکه اکنون در بسته‌های اینترنتی میانگین قیمت گیگابایتی هفت تا هشت هزار تومان است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.