کدخبر :185066 پرینت
04 اسفند 1394 - 13:08

اعطای مجوز بهره برداری از "سامانه نمایش درخواستی" به شش شرکت خصوصی

مجوز بهره‌برداری از خدمات VOD یا سند توسط موسسه‌ی رسانه‌های تصویری به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت‌های رایتل، ایلا نرم‌افزار، مبین‌وان، به‌سیما، پیک‌آسا و صباسل اعطاء شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، آیین رونمایی از پروژه ملی ویدئو درخواستی موسوم به VOD یا سند، صبح امروز سه شنبه با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس رگولاتوری، رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل رایتل، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و تنی چند از هنرمندان و تهیه کنندگان سینما در محل هتل لاله برگزار شد.

در این مراسم مجوز بهره‌برداری از خدمات VOD یا سند توسط موسسه رسانه‌های تصویری به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت‌های رایتل، ایلا نرم‌افزار، مبین‌وان، به‌سیما، پیک‌آسا و صباسل اعطاء شد.

در VOD یا برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده، این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها، برنامه‌های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار گیرد.

به عبارت دیگر، در این سیستم مخاطب و مشترک امکان پیدا می کند که از هزاران محتوای سمعی و بصری در هر زمان و مکانی از طریق تلویزیون، تبلت و لپ تاپ استفاده کند.

زنجیره‌ی ارزش VOD به گونه ای طراحی شدت است که هم صاحبان محتوا اعم از تهیه کنندگان سینمایی و هم موسسات ویدئو رسانه و نیز اپراتورهای مخابراتی در یک هماهنگی فرابخشی بتوانند محتوا را از تولید کننده به مخاطب که شهروندان هستند برسانند و در این راستا موسسه رسانه های تصویری به عنوان تهیه کننده این فرآیند مامویت خود را انجام خواهد داد.

راه اندازی VOD که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات میسر شد، یک تحول در ارتباط مردم با فیلم های سینمایی و یک گام ارزشمند برای برخوردار بودن مردم از آرشیو بزرگی از فیلم های سینمایی، آموزشی، مستند، ورزشی و نیز هرگونه خدمات قابل ارائه خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.