کدخبر :183823 پرینت
27 دی 1394 - 15:08

ارزان‌تر از مخابرات نمی‌توان تلفن ثابت داد

مدیرعامل مخابرات استان تهران گفت: ارائه تلفن ثابت ارزان‌تر از مخابرات توسط شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت ادعاست و هیچ شرکتی بدون باندل خدمات ثابت و سرویس‌های ارزش افزوده قادر به رقابت در این حوزه نیست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علیرضا صیدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه وعده شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) برای ارائه تلفن ثابت ارزان‌‌تر از مخابرات تنها یک ادعاست، اظهار کرد: اینکه اکنون پروانه‌های جدیدی در زمینه ارتباطات ثابت داده شده، کار جدیدی نیست و در گذشته نیز پروانه PSTN (بهره‌برداری از تلفن ثابت) به پنج شرکت داده شده بود که نهایتا همه از دور خارج شدند.

وی عنوان کرد: برخی از این شرکت‌ها عطای بازار ارتباطات را به لقایش بخشیدند و برخی دیگر تمامی مشترکان جذب شده‌شان را به مخابرات منتقل کردند.

مدیر عامل مخابرات تهران افزود: حالا اگر قرار باشد همان پروانه‌ها با ظاهری متفاوت و تحت عنوان FCP به متقاضیان اعطاء شود، خوب تجربه روند گذشته دور از ذهن نیست. قطعا بازار ظرفیت 18 پروانه FCP را که وعده آن داده شده است، ندارد و اجبارا برخی از این حوزه کناره‌گیری خواهند کرد.

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر هزینه برقراری هر خط تلفن ثابت برای مخابرات بالغ بر یک میلیون تومان است، گفت: با این حال، قیمت واگذاری هر خط 50 هزار تومان است و اگر آرپوی هر خط را حدود سه هزار و 500 تومان در نظر بگیریم، خودتان حساب کنید چند سال زمان می‌برد تا سرمایه‌گذاری اولیه جبران شود.

صیدی در پاسخ به این سوال که شرکت‌های FCP با دریافت سرشماره دنبال ارائه خدمات تلفنی بر بستر VoIP هستند، آیا در چنین شرایطی هم به صرفه آنها برای ورود به این عرصه نیست؟، گفت: قطعا هیچ FCP فقط تلفن ثابت نخواهد داد زیرا زیان‌ده خواهد شد و از این حیث دنبال باندل کردن خدمات خود هستند و مخابرات هم این کار را در راستای کاهش هزینه‌هایش انجام می‌دهد.

وی ابراز کرد: درست است که VoIP هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما لایه اکسس (دسترسی) همواره سر جای خود است؛ بنابراین شرکت‌های FCP یا باید این لایه را ایجاد کنند یا از ما با تعرفه‌های مشخص بگیرند.

او افزود: تمام توسعه تلکام وابسته به مخابرات است؛ VoIP تکنولوژی خاصی نیست و مخابرات هم می‌تواند آن را ارائه کند اما کیفیت آن به مراتب پایین‌تر از ارتباطات مبتنی بر زیرساخت ارتباطی سیم مسی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با کار شکنی شرکت مخابرات البته نمیتوان سرویس مناسب ارائه داد. همانگونه که به دارندگان مجوز PSTN میدان داده نشد .
فعلا مقررات تهاتر با اپراتور های بیگانه وجود دارد ولی باپراتور های بداحلی از این تعمت محروم هستند شرکت مخابرات ایران با همراه دوم هم قرارداد تهاتری با تخفیف هشتاد درصد به نفع اپراتور دارد چون مدیران مخابرات نفع شخصی در ایرانسل دارند . شرکت مخابرات ایران برای سایر اپراتور ها هیچ برنامه ای ندارد و دنبال راهکاری برای زمین زدن رقبا میگردد .
با رایتل هم دست و پنجه نرم میکنند و تا توانستند حتی به قیمت صحنه سازی در نزد ایات عظام فضائی ساختند تا تلفن تصویری ارائه نشود و فرصت یافتند مدتی تکنولوژی از رده خارج شده خود را بدون رقیب به ملت تحمیل کنند برای یک SMS نا قابل ده تومان باج از ملت میگیرند و حالا نگران حظور رقبا شد اند و توطئه ادامه دارد و این فرافکنی ها مقدمه کارشکنی های بعدی است.
امید است در انتخابات اینده نماینده گانی به مجلس بروند که باعلم آگاهی بروز شده باشند و مانع نفوذ این باند در تصویب قوانین انحصار گرایانه گردند. انوقت است که سیه روی شود مدعی ارزانی در فضای بدون انحصار
ملت دیدند که اینترنت در فضای رقابتی تا نصف قیمت مخابرات عرضه میشود و هیچ مشکلی هم بوجود نیامده پس انشالله در تلفن ثابت هم خدمات بالاتر و قیمت ارزان تر ارائه میگردد و مدعیان ارزانی تلفن ثابت رسوا میگردند.
بهتر است به جای این نوع رجز خوانی ها اقای مدیر عامل موقت به فکر حذف تشریفات و کاهش هزینه های شرکت باشد و دست از سر ملت بکشد یا استعفا کند تا فردی توانمند برای فائق امدن بر مشکلات پیش رو اداره امور را عهده دار شود و محابرات بیش از این خسارت نبیند.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.