کدخبر :181726 پرینت
02 آبان 1394 - 20:33

روزهای پرحاشیه برای تلگرام

بحث هاو کشمکش های ایجاد شده پیرامون فیلترینگ تلگرام از مهم‌ترین اتفاقات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته ای که گذشت به شمار می‌رود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طی هفته گذشته اینترنت کشور با مشکلاتی همراه شده و در دسترسی به آن اختلالات و کندی های متعددی مشاهده شد. اختلالاتی که در خصوص آن وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان زیرمجموعه این وزارتخانه اینگونه اعلام کردند که به دنبال قطعی مسیرهای ارتباطی ترکیه و باب المندب، بخشی از ارتباطات بین الملل کشورهای منطقه ازجمله ایران دچار کندی شده است.

پس از مدتی این شرکت متذکر شد بخش عمده ای از اختلال و کندی ارتباطات بین الملل کشور برطرف شده است.

همچنین در این گزارش تاکید شد ارتباطات بین الملل کشور از طریق درگاه های متعدد در نقاط مختلف مرزی برقرار می شود تا هنگام بروز اختلال در یک مسیر، جریان ارتباط از مسیرها و درگاه های دیگر تامین و پشتیبانی شود.

با این وجود طی این مدت این اختلالات بیشترین اثر را بر روی تلگرام گذاشت و کاربران این نرم افزار با مشکلات متعددی مواجه شدند. اما حاشیه های تلگرام به اینجا ختم نشد و در این مدت از سوی شرکت تلگرام در قالب توئیتی که از سوی یکی از مدیران آن منتشر شده بود اینگونه اعلام شد که با توجه به درخواست وزارت ارتباطات ایران مبنی بر دسترسی به اطلاعات کاربران و مخالفت این شرکت، دسترسی به این نرم افزار در ایران مسدود شده است.

البته این خبر خیلی زود تکذیب شده و از سوی مسئولان وزارت ارتباطات اینگونه اعلام شد که وزارت ارتباطات نه این نرم افزار را فیلتر کرده و نه نامه ای برای فیلتر کردن آن دریافت کرده است.

ساعاتی پس از انتشار این مطلب از سوی مدیران تلگرام نیز پس از چند روز وضعیت تلگرام به حالت عادی برگشت و دسترسی به آن با شرایط بهتری همراه شد.

وزیر ارتباطات نیز دراین خصوص به ارائه توضیحاتی پرداخته و اعلام کرد: ایمیل‌هایی بین همکاران ما و شبکه تلگرام رد و بدل شده و از آنها خواسته شد تا بعضی از کانال‌هایی را که دارای مباحث غیراخلاقی هستند ببندند که این کار انجام شد، اما دو هفته پیش دوباره این کانال‌ها را باز کردند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما ناچاریم تصمیم‌ کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای را اجرا کنیم.

محمود واعظی با اشاره به سیاست‌های دولت در برخورد با شبکه‌های اجتماعی گفت: سیاست دولت این است که هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند فیلتر نشوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی در صورتی که سالم باشند و به قوانین جمهوری اسلامی احترام بگذارند با مشکلی مواجه نمی‌شوند، اما خود مردم نیز از ما می‌خواهند شبکه‌های غیراخلاقی را ببندیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.