کدخبر :179101 پرینت
06 مرداد 1394 - 17:08

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات با مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل

تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان فناوری اطلاعات ایران با مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد به منظور توسعه مهارت های کاربردی فناوری اطلاعات در نظام های اداری منعقد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس جهانگرد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با UN- APCICT اظهار داشت: ما همواره بر استفاده و بهره گیری از تجربه علمی دنیا در کاربرد عملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تاکید داشته ایم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: یکی از مهم ترین بخش ها برای کمک و حمایت از کشور ها در سازمان ملل متحد ارتقا شاخص های سرمایه های انسانی بوده که در این میان بحث فناوری اطلاعات با توجه به جایگاه آن در عرصه های مختلف زندگی تاکید ویژه شده است.

وی ایجاد همگرایی در کشورهای مختلف آسیایی و اقیانوسیه را در حوزه های کاربردی فناوری اطلاعات لازم دانست و گفت: به این منظور کشور های عضو همکاریهای خود را به صورت منسجم تری از دو سال گذشته آغاز کرده اند.

وی در خصوص اهداف مرکز توسعه آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد، اظهار داشت: بر اساس قطعنامه کنفرانس سران 176 کشور WSIS توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گرفته و مرکز آموزش توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد آموزش مهارت های کاربردی ICT را به عنوان بازوی اجرایی سازمان ملل متحد بر عهده گرفت.  

وی گفت: با بستن این تفاهم نامه تلاش خواهیم کرد با تامین محتوای آموزشی و بهره گیری از دانش به روز جهان برای توسعه کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در حوزه دولت الکترونیکی بهره ببریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اهمیت توسعه و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف، گفت: سرفصل های آموزشی بومی سازی شده و به مدیران ارشد دستگاههای مختلف آموزش داده می شود.

وی با بیان این که این منابع و محتوای آموزشی ترجمه و بومی سازی شده  و به زودی در اختیار عموم قرار می گیرد، ادامه داد: در محورهای بعدی آموزش کاربردهای فناوری برای دانش آموزان را در نظر داریم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم خانم دکتر ری،  رییس مرکز توسعه آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد، اظهار داشت: سازمان ملل برای توسعه  آموزش کاربردهای فناوری اطلاعات در کشور های آسیا یی این مرکز را تاسیس کرده و هم اکنون 62 کشور را تحت پوشش قرار داده است.

وی گفت: سرفصل های آموزشی تعیین شده با دغدغه های افزایش مهارت سرمایه های انسانی در مناطق آسیایی مطابقت دارد.

رییس مرکز آموزش فاوا آسیا و اقیانوسیه ادامه داد: ایران در حال حاضر تعاملات بین المللی بسیاری را آغاز کرده و این تفاهم نامه می تواند نقش بسیار مهمی در انتقال تجارب میان دو طرف داشته باشد.

لازم به ذکر است، کارگاه سه روزه آموزشی حاکمیت اینترنت با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز آموزش توسعه «فاوا» آسیا و اقیانوسیه در حال برگزاری است.

مرکز آموزش‌های توسعه ICT در منطقه آسیا و اقیانوسیه منابعی درباره افزایش مهارت‌های ICT تهیه کرده‌ که اکنون 20 عنوان از این کتاب‌ها به همت سازمان فناوری اطلاعات ترجمه شده و از آنها رونمایی شد.

این کتاب‌ها قرار است توسط مدرسان این مرکز طی دوره‌های چند روزه‌ به‌صورت فشرده به مدیران IT دستگاه‌ها آموزش داده شود تا  دانش آنها افزایش یابد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.