کدخبر :172972 پرینت
28 بهمن 1393 - 17:21

مدیرعامل شرکت پست، خبر داد:

راه‌اندازی شبکه‌ی الکترونیکی پست در آینده‌ی نزدیک

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست، در مراسم معارفه سرپرست جدید پست استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی شبکه الکترونیکی پست ظرف سه تا چهار ماه آینده خبر داد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس مهری در این مراسم اظهار داشت: شبکه ارتباطی پست یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های ارتباطی در دنیا بوده که همزمان با تاریخ تمدن بشری شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: این شبکه ارتباطی در طول اعصار و قرون مختلف تغیییراتی یافته و با توجه به نیازهای مردم ماموریت‌های جدیدی برای خود تعریف کرده است.

مدیرعامل شرکت پست  با تاکید بر این که این شبکه ارتباطی توانسته اعتماد تمامی مردم دنیا را به خود جلب کند، گفت: توسعه شبکه‌های ارتباطی و ظهور شبکه‌های جدید سبب کاهش خدمات پست نشده بلکه برعکس تقویت این شبکه عظیم و کهن را موجب شده است.

مهندس مهری با اشاره به این که شبکه ارتباطی پست از حالت تک بعدی فیزیکی به سه بعد فیزیکی، الکترونیک و مالی ارتقا یافته است، بیان داشت: شبکه فیزیکی پست امروز با پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا انجام وظیفه می‌کند.

وی از راه‌اندازی شبکه الکترونیکی پست ظرف سه تا چهار ماه آینده خبر داد و گفت: این شبکه اطلاعات را به صورت الکترونیکی جابه جا می‌کند و ما در تلاش هستیم تا این شبکه هرچه زودتر در کشور راه‌اندازی شود.

وی شبکه مالی پست را تلفیقی از شبکه فیزیکی و الکترونیکی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تنها باجه‌های مالی در ادارات پست راه‌اندازی شده و در حال تکمیل کردن این شبکه نیز هستیم.

مهری ادامه داد: شرکت‌های پست در سراسر دنیا از تلفیق سه شبکه فیزیکی و الکترونیکی و مالی، سرویس‌های جدید را برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و رفاه حال آنها را‌ه‌اندازی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت پست  افزود: از ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه پست در دنیا تنها هفت کشور بخشی از سهام پست آن‌ها واگذار شده و مابقی سهام آن به صورت کاملاً دولتی هستند و دلیل این امر نیز ارتباط تنگاتنگ دولت و پست است.

مهری با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات پست و تقویت زیرساخت‌های این بخش، تصریح کرد: تحقق این امر امنیت، کاهش هزینه و بهره‌وری ملی را به دنبال دارد که این موارد در سطح ملی آغاز شده و نیاز به نگاه ویژه دولتمردان دارد.

به گفته وی شرکت پست یک شبکه بین‌المللی بوده و موظف است به تک تک افراد در تمامی دنیا خدمات ارایه کند.

مهری با بیان این که هر شهروند ایرانی با کد ملی و کد پستی شناخته می‌شود، عنوان داشت: شرکت پست متولی اماکن بوده و در همین راستا بانک اطلاعات اماکن به سرعت در حال ساماندهی است.

وی افزود: در این سامانه برای هر مکان تنها یک آدرس و کد خاص تعریف می‌شود که برای تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان یکسان بوده و تلاش می‌شود تا بهنگام سازی تمامی کدهای پستی تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام شود.

مهری به راه‌اندازی سیستم GIS اشاره کرد و گفت: این سیستم به شدت برای دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی مورد نیاز بوده که در حال راه‌اندازی آن هستیم.

وی با تاکید بر این که دولت الکترونیک بدون پست اجرایی نخواهد شد، اظهار کرد: برای تحقق دولت الکترونیک باید زیرساخت‌های پست تقویت شود که ما نیز در حال انجام این امر بوده و نیاز به همکاری همه بخش‌ها در این زمینه داریم.

در ادامه صابریان با اشاره به گذر از پست سنتی به سمت پست مدرن، یادآور شد: در این گذر باید اخلاق به درستی منتقل شود چراکه پست همیشه سمبل دقت، سرعت و صحت بوده است.

سرپرست پست خراسان جنوبی عنوان کرد: اخلاق پستی و پست اخلاقی یکی از موضوعات مهم در این حوزه  است و پست خراسان جنوبی اخلاق مدار خواهد بود و همه فعالان این بخش موظف به رعایت اخلاق پستی هستند.

سرپرست پست خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در نسل سوم مدیریت زمان دو نقش برای مدیران تعریف می‌شود که رهبری و خدمتگزاری از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به این که شرکت پست در دوران جدید مدیریتی، مسیر جدیدی را آغاز کرده است، بیان داشت: این مسیر مبتنی بر رشد و توسعه در همه ابعاد خواهد بود و شرکت پست بنا دارد به جایگاه و مکان واقعی خود در معادلات اقتصادی برسد.

همچنین عنایتی گزارشی از عملکرد دوران مدیریتش ارایه نمود.

در پایان حکم صابریان به عنوان سرپرست جدید پست استان اعطا و از زحمات عنایتی مدیر کل سابق با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.