کدخبر :171611 پرینت
18 آذر 1393 - 22:40

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد:

ظرفیت 10 میلیونی فارغ التحصیلان حوزه‎های ICT در کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، می‎گوید: به اذعان کارشناسان داخلی و خارجی، ایران به واسطه داشتن نیروی انسانی تحصیلکرده و دیگر توانمندی‌های مورد نیاز در این حوزه،‌ کشوری در منطقه است که ظرفیت بالایی در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) دارد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس نصراله جهانگرد در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فنی و حرفه ای، اظهار داشت: امنیت، اقتصاد، فرهنگ،‌ نیروی انسانی، دغدغه های زیست محیطی و تحولات تکنولوژی  از جمله مواردی است که برنامه های توسعه کشورها با درنظرگرفتن آن ها تدوین می شود.

وی افزود: مولد تکنولوژی،‌حوزه علم و دانشگاه است و با تصحیح زنجیره تولید و تبدیل آن به محصول و کاربرد می توان ارزش افزوده خلق کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق برنامه های افق 20 ساله کشور می بایست از حوزه علم و دانش استفاده شود و در همین راستا صنعت می تواند با طرح مشکلات خود به دانشگاه ها، رابطه صنعت و دانشگاه را به صورت کاربردی، عملیاتی کند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که در حال حاضر 10 میلیون دانشجوی فارغ التحصیل در حوزه های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم که این پتانسیل می تواند جریان حرکت به سمت سرویس های تکنولوژی محور را رقم بزند تصریح کرد: نداشتن مهارت کافی یکی از نقاط ضعف در این حوزه محسوب می شود که وجود دانشگاه هایی نظیر دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند تا حدودی این مشکلات را مرتفع کند.

وی ادامه داد: تغییر سیاست ها،‌ ارتقاء و گسترش دامنه فعالیت های آموزش عالی و اصلاح و افزایش ظرفیت نهادهای دانش بنیان از جمله اقدام هایی است که می تواند در راستای مهارت افزایی افراد تحصیلکرده مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.