کدخبر :1497 پرینت
20 بهمن 1390 - 19:52

وزیر ارشاد: جوانان به جای مطالعه، وقت خود را پای اینترنت می‌گذرانند

متن خبر

وزیر ارشاد تصریح کرد که در کشورهای دنیا سرانه‌ی مطالعه پایین آمده و این روزها بیشتر جوانان به جای مطالعه، وقت خود را پای اینترنت می‌گذرانند.

 

به گزارش سیتنا از مهر، حسینی در مراسم اختتامیه‌ی بیست و نهمین جایزه‌ی کتاب سال و نوزدهمین جایزه‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌ شخصیتی مانند آیت‌الله بروجردی به یکی از علما گفته بود، من حتی یک ساعت از عمرم را هم به بطالت نگذرانده‌ام. چون ایشان همیشه مشغول مطالعه و نوشتن مطلب بود. امام خمینی(ره) هم روزی که آقا مصطفی فرزندش به شهادت رسید، با وجود علاقه‌ای که به او داشت، میزان مشخص مطالعه روزانه خود را تعطیل نکرد. می‌خواهم اشاره کنم که چنین شخصیت‌هایی نشان‌دهنده راه برای ما هستند.

 

حسینی گفت: امروز با به وجود آمدن فضای مجازی و کتابخانه‌های دیجیتال، بحث‌های جدیدی بر سر راه ما به وجود آمده است و باید توجه کنیم که این مباحث می‌توانند برای ما فرصت باشند تا پیاممان را به دنیا منتقل کنیم. در این برنامه جا دارد که به این نکته هم اشاره کنم که سرانه مطالعه در دنیا پایین آمده است. یعنی این موضوع فقط در ایران وجود ندارد و در دیگر کشورهای دنیا هم بیشتر جوانان در اینترنت مشغول چت و کارهای دیگر هستند. انگلستان در این زمینه، در طبقه‌بندی جهانی از رده هفدهم به رده سی و پنجم سقوط کرده است.

 

وی در ادامه گفت: 18 هزار کودک انگلیسی مورد بررسی قرار گرفتند و 13 درصد از آن‌ها گفتند که در یک ماه حتی فرصت نکردیم یک کتاب را باز کنیم. یک پنجم این جمعیت گفته‌اند که حتی یک کتاب هم در عمرمان هدیه نگرفته‌ایم و یک هشتم هم گفته‌اند ما در عمرمان هرگز وارد یک کتابفروشی نشده‌ایم. 7 درصد این جامعه آماری هم تا به حال کتاب ندیده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

به آقای وزیر ارشاد بفرمایید شما که متوجه چنین موضوعی شدید محتوا را از داخل کتاب ها به دنیای اینترنت منتقل کنید تا جوانان در پای اینترنت حداقل بخشی از آن را بتوانند مطالعه کنند. البته بدیهی است جوانان در پای اینترنت حق انتخاب دارند (اگر با این اوضاع بی سر و سامان فیلترینگ و سرعت اینترنت بگذارند)و لذا اگر بخواهید مضخرفات به خورد جوانان بدهید تو دهنی می خورید!
وانگهی با این سرعت اسفبار اینترنت در ایران باید هم وقتشان را پای اینترنت بگذارند چون برای آوردن یک صفحه ناقابل اینترنتی باید زمان زیادی را تلف کنند!!! با این اوصاف دیگر نه اعصابی و نه وقتی برای مطالعه باقی نمی ماند!

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.