کدخبر :308666 پرینت
16 مهر 1403 - 13:53

حضور شرکت‌های فعال حوزه فاوا در نمایشگاه جنبی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

نمایش توانمندی شرکت‌های فعال حوزه فاوا در نمایشگاه جنبی یازدهمین سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات، زمینه‌ای است تا با توجه به اهمیت این سمپوزیوم در توسعه علمی و صنعتی کشور با نگاهی به تعاملات بین المللی، شبکه‌ های همکاری بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هم شکل گیرد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST ۲۰۲۴) در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ با تاکید بر «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» برگزار خواهد شد. این رویداد که یکی از بزرگترین گردهمایی‌های علمی کشور در حوزه تلکام و فناوری اطلاعات و ارتباطات است، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

در آیین افتتاحیه این مراسم که چهارشنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۴ برگزار می شود، دکتر سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور خواهد داشت.

در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه، برنامه اصلی سمپوزیوم شامل ارائه مقالات پذیرفته شده، سخنرانی‌های کلیدی و سخنرانان مدعو خواهد بود.

دو پنل نیز در انتهای هر روز برگزار می‌شود که یک مورد به مباحث و چالش‌ها و فرصت های هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و دیگری به مباحث علمی و بنیادی همین حوزه اختصاص دارد که منجر به بحث و بررسی و رهیافت برای حل مسائل بنیادین، راهبردی و کاربردی ارتباطات در عصر هوش مصنوعی، خواهد شد.

از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه نیز، ۱۷ مورد کارگاه پذیرفته‌ شده، توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی، ارائه می‌گردد و جامعه هدف در حوزه فاوا، از آخرین دستاوردها و نتایج فعالیت های پژوهشی این حوزه، بهره‌مند خواهند گردید.

در همین راستا، علیرضا یاری، دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات، اظهار کرد: هدف اصلی سمپوزیوم بین المللی مخابرات ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این رویداد فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این حوزه و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو است.

وی، ادامه داد: این سمپوزیوم با استقبال چشمگیری از سوی پژوهشگران و اساتید مواجه شده و ۲۴۴ مقاله دریافت و داوری شده‌اند که در طی دو روز به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات خاطرنشان کرد: خروجی این سمپوزیوم شامل مقالات علمی پذیرفته شده، نتایج پژوهش‌های جدید و راهکارهای عملی برای چالش‌های موجود درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود، همچنین این رویداد بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در این حوزه فراهم می‌کند.

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ICT همچنین با بیان اینکه این سمپوزیوم با حمایت‌های همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با راهبری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، تاکید کرد: پژوهشگاه به عنوان بزرگترین نهاد علمی و پژوهشی در حوزه فاوا، نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتقاء سطح علمی کشور ایفا می‌کند.

وی، گفت: این سمپوزیوم نه تنها فرصتی برای ارائه و تبادل دانش است، بلکه بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند. نگاه حاکمیتی به این رویداد نشان‌دهنده اهمیت بالای آن در توسعه علمی و صنعتی کشور است و تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش نخبگان، مسیر پیشرفت و نوآوری در حوزه ICT هموارتر شود.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام دبیرخانه یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و فعالان صنعت ICT جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری این رویداد، ارسال مقاله، پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی و سخنرانی در این سمپوزیوم می توانند به آدرس ist۲۰۲۴.itrc.ac.ir مراجعه کنند.

لیست شرکت هایی که در نمایشگاه جنبی این سمپوزیوم شرکت می‌کنند، در جدول زیر آمده است:

جدول

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.