کدخبر :308661 پرینت
16 مهر 1403 - 11:44

یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات؛ بستری برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه ICT

دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات گفت: هدف اصلی سمپوزیوم بین‌ المللی مخابرات ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا یاری، دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST۲۰۲۴)، از برگزاری این رویداد با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

یاری، ضمن بیان این خبراعلام کرد که این دوره با تاکید بر "ارتباطات در عصر هوش مصنوعی" برگزار می شود.

وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی این سمپوزیوم ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این رویداد فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این حوزه و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو است، این سمپوزیوم شامل سخنرانی‌های کلیدی از اساتید برجسته داخلی و خارجی، نشست‌های تخصصی، ارائه مقالات و کارگاه‌های آموزشی خواهد بود. همچنین نمایشگاهی برای ارائه آخرین محصولات و نوآوری‌های حوزه فاوا برگزار می‌شود.

یاری افزود که این سمپوزیوم با استقبال چشمگیری از سوی پژوهشگران و اساتید مواجه شده و ۲۴۴ مقاله دریافت و داوری شده‌اند که در طی دو روز به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد.

دبیر علمی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات بیان کرد که خروجی این سمپوزیوم شامل مقالات علمی پذیرفته شده، نتایج پژوهش‌های جدید و راهکارهای عملی برای چالش‌های موجود درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود. همچنین این رویداد بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در این حوزه فراهم می‌کند.

گفتنی است، این سمپوزیوم در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. برنامه‌های اصلی شامل ارائه مقالات پذیرفته شده، سخنرانی‌های کلیدی و دو پنل مهم در انتهای هر روز خواهد بود که به مباحث هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات و مباحث علمی و بنیادی این حوزه اختصاص دارد. همچنین از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه، ۱۹ کارگاه آموزشی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ICT همچنین با بیان اینکه این سمپوزیوم با حمایت‌های همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با راهبری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه به عنوان بزرگترین نهاد علمی و پژوهشی در حوزه فاوا، نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتقاء سطح علمی کشور ایفا می‌کند. این سمپوزیوم نه تنها فرصتی برای ارائه و تبادل دانش است، بلکه بستری برای ایجاد شبکه‌های همکاری و توسعه روابط بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند. نگاه حاکمیتی به این رویداد نشان‌دهنده اهمیت بالای آن در توسعه علمی و صنعتی کشور است و تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش نخبگان، مسیر پیشرفت و نوآوری در حوزه ICT هموارتر شود.

گفتنی است بر اساس اعلام دبیرخانه یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و فعالان صنعت ICT جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری این رویداد، ارسال مقاله، پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی و سخنرانی در این سمپوزیوم می توانند به آدرس ist۲۰۲۴.itrc.ac.ir مراجعه کنند.

علیرضا یاری

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.