کدخبر :13718 پرینت
08 فروردین 1393 - 20:36

برنامه‎ریزی وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش برای همگانی کردن رایانه و ایمیل دانش آموزی

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: ابتدا باید معلمان را به مهارتهای ICT مجهز کنیم و سپس امکانات و ابزارهای لازم مثل رایانه، تخته هوشمند، برنامه های نرم افزاری و ... را وارد مدارس نماییم. کاری که در گذشته به صورت برعکس انجام شد و نتیجه لازم را نداد.

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، دکتر محمود واعظی در دست نوشته‎ای که ساعاتی پیش در شبکه‎های اجتماعی داخلی منتشر کرد، نوشت: در راستای اهداف عالیه سند چشم اندازه 20 ساله جمهوری اسلامی ایران در جهت کسب رتبه اول فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه توأم با دهه پیشرفت و عدالت، خدمت رسانی به مردم به خصوص مناطق محروم و حرکت به سوی تحقق اهداف و انجام تکالیف برنامه پنجم با وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی جلسه ای را برگزار کردیم، در این جلسه تمام تلاشمان ایجاد شرایطی برای تحول جدی در سیستم آموزشی کشور به خصوص در سطح مدارس و فراهم کردن زمینه ای برای تحقق ایده مدرسه هوشمند بوده است.

 

وی ادامه داد: مدرسه هوشمند به معنای اتصال به شبکه و بکارگیری ICT در مدارس کشور و آشنایی و استفاده دانش آموزان از این تکنولوژی به منظور آموزش بهتر و برتر است. ما باید تلاش نماییم تا برای فرزندانمان از کودکی و از دوران مدارس تولید محتوای الکترونیکی و جایگزین کردن آن بر کتاب های کاغذی یک فرهنگ شود که این مهم می تواند پیامدهای عظیم علمی، آموزشی، صرفه جویی، کاربردی و زیست محیطی داشته باشد.

 

واعظی افزود: در واقع هدف آن است که ایده های جدید مثل ایده رایانه در همه جا، ایمیل دانش آموزی در شبکه ملی اطلاعات، کیفیت الکترونیکی در مدارس کشور همگانی گردد. برای تحقق این اهداف نیاز به توسعه زیرساخت ها، بسترسازی و ایجاد امکان تعامل در درون و بیرون سیستم آموزشی و تخصصی شدن معلمان و آوردن تجهیزات کافی و مناسب داریم که وزارت ارتباطات متعهد به فراهم آوردن این حوزه ها و امکانات است.

 

 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که دانش آموزان ما در همان دوران ابتدایی با ساختن ایمیل ، ارسال مطالب ایمیلی، ساخت پاورپوینت و ارایه درس ها از این طریق، انجام جستجوی اینترنتی و استفاده از نرم افزارهای نوین آموزشی دنیا آشنا گردند که همه این مسایل نیاز به سخت افزار و نرم افزار لازم دارد.

 

وی، افزود: بخش نرم افزاری بر بخش سخت افزاری اولویت دارد. ابتدا باید معلمان را به مهارتهای ICT مجهز کنیم و سپس امکانات و ابزارهای لازم مثل رایانه، تخته هوشمند، برنامه های نرم افزاری و ... را وارد مدارس نماییم. کاری که در گذشته به صورت برعکس انجام شد و نتیجه لازم را نداده است.

وزیر ارتباطات در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تفاهم بین دو وزارتخانه و تلاش و کوشش همه همکاران بتوانیم در پایان سند چشم انداز مدارس هوشمند و دانش آموزان دارای مهارت ICT داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.