کدخبر :13562 پرینت
27 اسفند 1392 - 17:29

وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: لزوم تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری شبکه آموزش کشور

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بر تعامل دو وزارتخانه در توسعه فناوری مدارس تاکید کرد و افزود: اگر علاقه به فناوری در فرزندان با آموزش جهت دار و مشخص مدارس مواجه شود؛ رشد فناورانه فرزندان این مرز و بوم میسر خواهد شد.

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در دیدار با دکتر علی اصغر فانی، افزود: برای تعلیم و تربیت هوشمند نسل فردا نیازمند تولید محتوا برای آموزش در عصر اطلاعات هستیم.

وی همچنین بر تغییر فرایندها و سیستم آموزش در پارادایم جدید تأکید کرد و افزود: ارتقای سیستم آموزشی معلمان و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری شبکه آموزشی از مواردی است که نیازمند تعامل دو وزارتخانه است.

 

در این مراسم فانی بر تربیت فناورانه که در سندتحول به آن اشاره شده؛ تأکید کرد و گفت: در کشور ما درهوشمند سازی مدارس ابتدا تجهیز سخت افزاری صورت گرفته و به تربیت نیروی انسانی و بُعد نرم افزاری هوشمند سازی کمتر توجه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت نقشه راه هوشمند سازی در مدارس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بدون همکاری سایر دستگاهها نمی تواند به تنهایی بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشد.

وی همچنین اظهار کرد: ما با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ی توانیم محتوای الکترونیکی رابه زبان فارسی تولید کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

 

در ادامه این دیدار مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات، گزارش عملکرد حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آموزش و پرورش را ارائه کرد گفت: وزارت ارتباطات طی 4 سال اخیر بیش از 317 میلیارد ریال از وزارت آموزش و پرورش در جهت توسعه طرح های فاوا و هوشمندسازی مدارس حمایت کرده است.

وی ادامه داد: حمایت از اتصال بیش از 55 هزار مدرسه وزارت آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات، تجهیز نقاط اتصال به حداقل امکانات سخت افزاری، توسعه سرویس های کاربردی، طرح ها، ضوابط مقررات و استانداردها و توسعه زیرساخت های فنی، گام های اجرایی در توافقنامه طرح اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.