کدخبر :12661 پرینت
15 بهمن 1392 - 20:50

کاهش 67 درصدی قیمت اینترنت در افغانستان با راه‎اندازی شبکه‎ی فیبرنوری

متن خبر

خدمات شبکه "GSM و 3G" شرکت افغان تلکام روز سه شنبه 4 فوریه 2014 با حضور حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان، در شهر کابل پایتخت افغانستان افتتاح شد.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری بخدی افغانی، حامد کرزی، در این مراسم، گفت:"قابل افتخار است که یک تهداب گذاری در ساحه تماس‌های اینترنتی از طریق تلفن و خدمات اینترنتی ۳جی را به ابتکار و پول خود افتتاح کردیم."

 

حامد کرزی در ادامه سخنانش از کسانی که از اینترنت به خصوص شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر و اسکایپ در افغانستان استفاده می کنند خواست تا فرهنگ افغانی را مدنظر بگیرند.

 

کرزی در ادامه گفت:"هر قدمی که از سوی افغان ها در افغانستان برای آبادی این کشور برداشته شود، به خیر ملت است و باعث پیشرفت کشور خواهد شد."

 

در همین حال، امیرزی سنگین، وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان گفت که در هفته جاری این خدمات اینترنتی در 10 ولایت افغانستان راه اندازی خواهد شد و تا شش ماه آینده در تمام ولایات افغانستان گسترش خواهد یافت.

 

سنگین افزود: ممکن است تا دو سال آینده صد میلیون دیگر برای خدمات GSM و 3G افغان تیلی کام برای رقابت با شرکت مخابراتی خصوصی اختصاص داده شود.

 

شرکت افغان تلی کام در سال 1384 شمسی به ارزش دو میلیون دلار در چارچوب وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان ایجاد شد. این شرکت در سال 1392 شمسی 65 میلیون دلار برای دولت عایدی داشته است.

 

سنگین ادامه داد: در دوره حکومت حامد کرزی، افغانستان صاحب فیبر نوری شده و این یک پروژه بسیار مهم زیربنایی افغانستان به شمار می‎رود.

 

او گفت: در بخش فیبر نوری صد میلیون دلار سرمایه گذاری شده و فعلاً سالانه بیش از 60 میلیون دلار عواید دارد.

 

سنگین در پایان تاکید کرد: در گذشته قیمت یک مگابایت اینترنت در افغانستان پنج هزار دالار بود و در حال حاضر با استفاده از فیبر نوری، این قیمت 67 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با توجه به بوجود امدن زیرساخت های توسعه در کشور افغانستان این امکان برای مردم این کشور بوجود امده تا پس دهه ها جنگ مسیر پیشرفت را پیش گیرند.برای انها ارزوی موفقیت دارم

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.