کد مطلب: 

289630

تاثیر دیتاسنترها بر سرعت لود وب سایت

دیتاسنترها نیز جزو یکی از مواردی هستند که می‌توانند روی سرعت وب سایت تاثیر بگذارند. در این مقاله سیتنا با متخصصان شبکه شرکت شتابان هاست در مورد تاثیر دیتاسنترها بر سرعت لود وب سایت صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که استفاده از سرور مجازی و اختصاصی چه تاثیری بر سرعت وب سایت دارد.
تاثیر دیتاسنترها بر سرعت لود وب سایت

گزارش آگهی/ سرعت وب سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و چیزی است که کاربران نهایت دقت و توجه را بر آن دارند. سرعت وبسایت، سرعت یک مرورگر برای به نمایش گذاشتن محتواهای داخل وب سایت است. به طور کلی، وب سایت‌هایی که با سرعت بیشتری باز می‌شوند، نرخ تبدیل بهتر و بازدید بیشتری دارند. موارد بسیار متعددی وجود دارند که روی سرعت وب سایت تاثیر می‌گذارند.

دیتاسنترها نیز جزو یکی از مواردی هستند که می‌توانند روی سرعت وب سایت تاثیر بگذارند. در این مقاله سیتنا با متخصصان شبکه شرکت شتابان هاست در مورد تاثیر دیتاسنترها بر سرعت لود وب سایت صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که استفاده از سرور مجازی و اختصاصی چه تاثیری بر سرعت وب سایت دارد.

«کد تخفیف 12 درصدی شتابان هاست برای خرید سرور مجازی و اختصاصی: shetabanhost»

دیتاسنتر چیست؟

به طور کلی دیتاسنتر به یک نوع مرکز فیزیکی گفته می‌شود که برای نگهداری داده‌های حیاتی و برنامه‌ها در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر دیتاسنترها نسبت به گذشته بسیار متفاوت‌تر و مدرن‌تر هستند. دیتاسنتر را می‌توان تسهیلاتی معرفی کرد که از سیستم‌های ذخیره سازی، رایانه‌های شبکه‌ای و زیرساخت‌های محاسباتی تشکیل شده‌اند. مشاغل و سایر سازمان‌ها از دیتاسنترها برای پردازش، ذخیره و سازماندهی مقدار زیادی از داده‌ها استفاده می‌کنند.

یک کسب و کار موفق به داده‌ها، خدمات و برنامه‌های موجود در دیتاسنتر نیاز دارد و همین موضوعات موجب می‌شوند تا دیتاسنترها به یک نقطه حیاتی و کانونی برای انجام صحیح امور کاری تبدیل شوند. قطعا استفاده از اینترنت در طی دهه گذشته به طور فوق العاده چشمگیری افزایش پیدا کرده است. همچنین وجود یک کسب و کار در دنیای دیجیتال برای پیشرفت هویت و موقعیت برند اهمیت بسیار زیادی دارد.

CDN یا اصطلاح شبکه تحویل محتوا چیزی بیشتر از شبکه‌ای از سرورهای ایمن نیست که به طور خاص برای ارائه محتوا با تأخیر کمتر، توزیع استراتژیک و سرعت بالا در کل جهان پیکربندی شده است. اما CDN با سرعت وب سایت چه ارتباطی دارد؟ پاسخ این سوال را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

آیا میانCDN با وب هاستینگ رابطه ای وجود دارد؟

ممکن است که شما نیز از خود بپرسید که سایت من وب هاستینگ خوبی دارد، پس چه نیازی به CDN دارم؟ ابتدا لازم است تا یک تعریف از وب هاستینگ داشته باشیم:

هر وبسایتی نیازمند یک وب هاستینگ است. زمانی که وبسایت خود را ایجاد می‌کنید، سازمان‌های ارائه دهنده هاستینگ محتوای موجود در سایت شما را در یک سرور با مجموعه‌ای از سرورهای دیگر نگهداری می‌کنند. مرکز داده به طور معمول یک انبار بزرگ است که سازمان‌ها سرورهای زیادی را برای داده‌های خود در آن ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، وبسایت شما در یک سرور در مرکز داده‌های تهران قرار گرفته است.

CDN را بایستی به عنوان یک افزونه برای وب هاستینگ خود در نظر داشته باشید. توجه کنید که شبکه تحویل محتوا با وب هاستینگ جایگزین نمی‌شود، بلکه با وب هاستینگ ادغام می‌شود تا وب سایت شما با سرعت بالاتری بارگذاری شود.

زمانی که CDN را در وب سایت خود مستقر می‌کنید، به صورت خودکار بخش‌هایی از وب سایت شما را مانند اسکریپت‌ها و تصاویر کپی می‌کنند و آن را در مرکز داده‌های متفاوت در سراسر جهان ذخیره‌سازی می‌کند.

زمانی که افراد از وب سایت شما بازدید می‌کنند، وب سایت در کشورهای مختلف دنیا مانند استرالیا، فرانسه، ایالت متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر بارگیری می‌شود. به صورت خودکار، به سرورهایی که از لحاظ فیزیکی به آن‌ها نزدیک‌تر هستند بارگیری می‌شود. در ادامه می‌توانید نقش CDN را به خوبی درک کنید.

  • تأخیر در بالا آمدن وبسایت

زمانی که برخی از وبسایت‌ها را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که بلافاصله بارگیری می‌شوند و به طور معمول بدون هیچ گونه تاخیر و یا اتلاف وقتی می‌توانید با آن وبسایت تعامل برقرار کنید، در حالی که در برخی از وبسایت‌های دیگر قضیه کاملا متفاوت است. هنگامی که یک وبسایت را باز می‌کنید، ابتدا صفحه سفیدی را مشاهده می‌کنید، پس از آن قسمت‌هایی از یک لوگو را مشاهده خواهید کرد. در نهایت اگر تحملتان زیاد باشد و وبسایت را نبسته باشید، ممکن است که برخی از محتواهای وبسایت را مشاهده کنید.

به طور کلی، این مشکل به دلیل تأخیر در ارسال محتوا به وجود می‌آید. حتی اگر هیچ گونه مشکلی در وبسایت وجود نداشته باشد، گاهی این تاخیرها به وجود خواهد آمد. این اتفاق به طور معمول به دلیل فاصله فیزیکی سیستم شما و همچنین سروری که وبسایت در آن میزیانی می‌شود، به وجود می‌آید. در چنین مواقعی می‌توان جهت برطرف کردن این مشکل به خرید هاست پرداخت. در واقع این مشکلی است که برای مقابله با آن CDN طراحی شده است.

  • هدف از CDN را درک کنید

به طور کلی هدف از CDN این است افرادی که از سرور اصلی شما زیاد دور نیستند، بتوانند با سرعت بیشتری محتواهای سایت شما را دریافت کنند. به این شکل شما می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید. به عبارتی نرخ پرش را کاهش می‌دهید و در پی آن بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش می‌دهید.

درباره خرید هاست چه می دانید؟

  • درباره خرید هاست چه می دانید؟

مطمئنا تا به حال واژه هاست به گوش شما نیز خورده است. ممکن است که شما نیز چیزهایی در رابطه با هاست و سرعت وب سایت شنیده باشید. اما به نظر شما چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟ لازم به ذکر است که شما در ابتدا برای راه اندازی یک وبسایت نیاز به خرید سرور اختصاصی ایران و اروپا خواهید داشت.

در حقیقت سرویس هاست به شما امکان انتشار اپلیکیشن و یا وب سایت در اینترنت را می‌دهد. زمانی که یک سرویس هاستینگ برای وب سایت خود خریداری می‌کنید، در واقعیت یک فضا را در یک سرور فیزیکی برای به نمایش گذاشتن اپلیکیشن و یا سایت خود در فضای وب اجاره می‌کنید و می‌توانید کلیه داده‌ها و فایل‌های موردنیاز را برای بهبود عملکرد وبسایت خود را روی آن ذخیره ‌کنید.

انواع هاست کدامند؟

هاستینگ‌ها دارای انواع بسیار متعددی هستند و شرکت‌های میزبانی انواع مختلفی از این سرویس را به کاربران ارائه می‌دهند. با وجود تعداد متعدد این سرویس، ممکن است انتخاب یک سرویس مناسب برای وب سایت‌تان برای شما کار دشوار و چالش برانگیزی باشد.

برای اینکه بتوانید به خریداری هاست بپردازید، لازم است تا انواع این سرویس را بشناسید و متناسب با نوع کسب و کار و نیاز وبسایت‌تان گزینه مناسب را انتخاب کنید.

اگر شما نیز قصد خرید سرور مجازی ایران را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به انواع مختلف هاست توجه داشته باشید:

  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی یا همان سرور اختصاصی (مانند خرید سرور اختصاصی اروپا و ایران)
  • هاست وردپرس
  • هاست پرستاشاپ
  • سرور مجازی (مانند خرید سرور مجازی اروپا و ایران)
  • هاست ابری

در واقع انواع بسیار متعددی سرویس هاستینگ وجود دارند که نمونه‌های ذکر شده فقط برخی از آن‌ها هستند. اگر شما نیز قصد خرید سرور مجازی ترید و یا باینسس و یا هر سرور دیگری را دارید، بهتر است قبل از هرچیزی انواع هاستینگ را بررسی کنید و اطلاعات بیشتری را در مورد آن‌ها به دست آورید.

همچنین ممکن است از خود بپرسید که تفاوت سرور مجازی با سرویس اختصاصی چیست؟ برای اینکه بتوانید به پاسخ پرسش خود برسید، ابتدا لازم است بدانید که سرویس مجازی و سرویس اختصاصی چه سرویس‌هایی هستند و یا اینکه چه کاربردی دارند و از همه مهم‌تر کدامیک از آن‌ها متناسب با کسب و کار شما هستند. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هاستینگ‌ها را به خوبی بشناسید.

«کد تخفیف شتابان هاست برای خرید سرور مجازی و اختصاصی: shetabanhost»

خرید سرور مجازی ترید و بایننس

در کنار خرید سرورهای اختصاصی ایران و اروپا سرور مجازی ترید هم در بورس است که به معنای استفاده از یک سرور مجازی برای اجرای برنامه‌ها و سیستم‌های مرتبط با تریدینگ یا معاملات مالی است. این سرورها به صورت مجازی ارائه می‌شوند و به کاربران امکان می‌دهند تا برنامه‌های تحلیلی، ربات‌های تریدینگ، یا نرم‌افزارهای دیگر مرتبط با بازارهای مالی را اجرا و مدیریت کنند.

بایننس، به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان، به کاربران امکان معامله ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. وقتی که شما می‌خواهید از یک سرور مجازی برای ترید با بایننس استفاده کنید، عمدتا به منظور اجرای برنامه‌های خودکار تریدینگ یا سیستم‌هایی که نیاز به اتصال مداوم و بدون وقفه به صرافی دارند، از جمله برای اجرای الگوریتم‌های خودکار یا ربات‌های تریدینگ.

به عبارت دیگر، این سرورهای مجازی امکان فراهم کردن یک بستر پایدار و مداوم برای اجرای برنامه‌های تریدینگ خودکار را به شما می‌دهند، به طوری که شما نیازی به حضور مداوم خود ندارید و برنامه‌های شما به صورت خودکار معامله می‌کنند.

بهینه سازی سرعت لود وب سایت با دیتاسنترهای مورد تایید شتابان هاست

بهینه سازی سرعت لود وب سایت با دیتاسنترهای مورد تایید شتابان هاست

سئو و وب سایت‌ها امروزه به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی در کل جهان تبدیل شده‌اند. یکی از مواردی که باعث محبوبیت بیشتر وب سایت‌ها می‌شود، مربوط به سرعت بالای آن‌ها است. به همین دلیل است که برای بررسی سرعت وب سایت از ابزار تست سرعت سایت استفاده می‌شود. به طور کلی وب سایت‌هایی که سریع‌تر هستند، بازدیدکنندگان بیشتری دارند. اما با این وجود هنوز وب سایت‌هایی وجود دارند که با تأخیر بارگذاری می‌شوند و افراد دیرتر می‌توانند به محتواهای آن وب سایت دسترسی پیدا کنند. به طور کلی عوامل بسیار متعددی وجود دارند که روی سرعت وب سایت‌ها تاثیر می‌گذارند که یکی از آن‌ها دیتاسنترها هستند. در این مقاله در مورد دیتاسنترها و تاثیر آن‌ها بر لود وبسایت صحبت کردیم.

برای مشاوره های تخصصی در مورد دیتاسنتر و بهینه سازی سرعت لود وب سایت با تلفن 02491311031 شتابان هاست تماس بگیرید.

برای آشنایی با مفهوم سرور مجازی و ویژگی‌های آن ویدیو زیر را تماشا کنید:

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (13 رای)
سیتنا 3
2024-01-06 09:56

دیدگاه‌ها

تصویر مریم شهیدی
نمیدونستم سرعت لود سایت انقدر تحت تاثیر دیتاسنتره، مرسی از توضیحات کاملتون
ارسال شده توسط مریم شهیدی در 19 دى 02 - 12:50
تصویر شتابان هاست
ممنون از همراهی شما مریم عزیز، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده :)
ارسال شده توسط شتابان هاست در 23 دى 02 - 12:15
تصویر مهتاب خالدی
سلام ببخشید بین دیتاسنترهای ایرانی و خارجی کدوم رو پیشنهاد میدید؟
ارسال شده توسط مهتاب خالدی در 19 دى 02 - 12:49
تصویر شتابان هاست
سلام مهتاب جان، هرکدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن، بهتره با کارشناس های ما تماس بگیرید تا به صورت اختصاصی راهنماییتون کنن :)
ارسال شده توسط شتابان هاست در 23 دى 02 - 12:14
تصویر زهرا رفیعی
چه جالب نمیدونستم سرور مخصوص ترید هم داریم، ممنون از اطلاعات کاملتون
ارسال شده توسط زهرا رفیعی در 17 دى 02 - 12:21
تصویر شتابان هاست
خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده زهرا جان، ممنون از کامنت خوبتون
ارسال شده توسط شتابان هاست در 19 دى 02 - 12:47
تصویر حسین اکبری
خیلی ممنون از اطلاعات کاملتون، تاثیر دیتاسنتر هارو خیلی خوب و کامل گفتید
ارسال شده توسط حسین اکبری در 17 دى 02 - 12:19
تصویر شتابان هاست
ممنون از کامنت خوبتون حسین جان، خوشحالیم که براتون مفید بوده
ارسال شده توسط شتابان هاست در 19 دى 02 - 12:48
تصویر زهرا پریان
بسیار کامل و خوب توضیح دادید ممنون از تیم خوب سیتنا و شتابان هاست عزیز
ارسال شده توسط زهرا پریان در 17 دى 02 - 12:15
تصویر شتابان هاست
ممنون از همراهی و توجه شما زهرا جان :)
ارسال شده توسط شتابان هاست در 19 دى 02 - 12:48

افزودن دیدگاه جدید