کد مطلب: 

294272

فیبرنوری مشکل تشعشعات الکترومغناطیسی مضر ندارد

مدیرکل منطقه مرکزی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: هیچ تکنولوژی بدون عیب نیست، اما فیبر مشکل تشعشعات الکترومغناطیسی مضر ندارد.
فیبر مشکل تشعشعات الکترومغناطیسی مضر ندارد

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، محمد تقی شفیعی در پاسخ به یک کاربر نگران از امکان شیوع بیماری‌های ناشی از شبکه فیبرنوری، در ویراستی نوشت:

هیچ تکنولوژی بدون عیب نیست، اما فیبر مشکل تشعشعات الکترومغناطیسی مضر ندارد. شبکه‌های تلفن همراه که تشعشعات رادیویی دارند برای اطمینان از رعایت استانداردهای بین‌المللی به صورت منظم اندازه‌گیری می‌شوند که نتایج نشان می‌دهد مقادیر این تشعشعات بسیار پایین‌تر از حد مجاز است.

فیبرنوری مشکل تشعشعات الکترومغناطیسی مضر ندارد


گفتنی است؛ همزمان با توسعه شبکه فیبرنوری در کشور و طرح مباحثی پیرامون احتمال آسیب‌زا بودن تشعشعات فیبرنوری برای مردم، متخصصان حوزه مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا ضمن رد هر گونه آسیب‌ کابل‌های فیبرنوری بر سلامت مردم، تاکید کردند که تا کنون هیچ مدرکی از سوی مجامع تخصصی مخابرات مبنی بر تاثیر منفی تشعشعات فیبرنوری بر سلامت انسان ارائه نشده است؛ چراکه از یک سو آنچه در فیبرنوری منتشر می‌شود نور است و ماهیت آن با امواج مغناطیسی متداول، متفاوت است و از سوی دیگر امواج عبوری از داخل کابل‌های فیبرنوری، امکان خروج از فیبر را ندارد. (لینک)
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-06 16:15

افزودن دیدگاه جدید