کد مطلب: 

294356

حضور قطعی مهمانان خارجی از روسیه، چین، سوریه، ارمنستان و اردن در نمایشگاه الکامپ امسال

رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران در پاسخ به سیتنا، گفت: در نمایشگاه الکامپ امسال از کشورهای روسیه، چین، سوریه، ارمنستان، اردن و سایر کشورها مهمان خارجی خواهیم داشت که البته چندین کشور هم متقاضی حضور در نمایشگاه‌ اکامپ هستند که در حال بررسی است.
نمایشگاه الکامپ ۲۷

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در محل ساختمان مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

این نشست با حضور علی حکیم جوادی، رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران، علی ابراهیم‌زاده، مجری برگزاری این دوره از نمایشگاه الکامپ، رضا حیدری، دبیر الکامپ، مهرداد ذوالفقاریان، دبیر سازمان نصر تهران، محمدفواد رحمان سرشت، مدیر روابط عمومی سازمان نصر تهران و آزاد معروفی، خزانه‌دار این سازمان و آرش برهمند، مدیر الکامپ استارز برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه الکامپ با نگاهی نوآورانه

حکیم جوادی در این نشست از اهمیت نمایشگاه الکامپ گفت و تاکید کرد که هدف از برگزاری این جلسه، رسانه‌ای کردن نمایشگاه الکامپ است که از هرگونه ظرفیت برای جذابیت این نمایشگاه‌ استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره سعی می‌شود که راه برای استارتاپ‌ها هموار شود تا آن‌ها نیز فرصت معرفی بیابند و بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران، افزود: نمایشگاه‌ الکامپ قدمتی ۳۰ ساله دارد و انتظار می‌رود مسائل و مشکلات یک نمایشگاه ابتدایی را نداشته باشد و همین قدمت طولانی است که اعتماد بخش‌های مختلف را به خود جلب کرده است.

حکیم جوادی، نیز در ادامه این مراسم، ادامه داد: در شرایط فعلی مسائل پلتفرمی یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و اهمیت آن، چه در حوزه کسب و کار و چه در حوزه حاکمیت، غیرقابل انکار است.

وی، خاطرنشان کرد: آینده کسب‌وکار عمدتاً اینجاست و محدود به کشور ما هم نیست، بخش بزرگی از نمایشگاه‌های جهان مربوط به همین نمایشگاه‌هاست، لذا امسال می‌خواهیم یک نگاه نوآورانه داشته باشیم، با دیدی متفاوت به مسائل و مشکلات نگاه کنیم تا با سال‌های گذشته عملکرد نمایشگاه الکامپ متفاوت باشد.

نمایشگاه الکامپ ۲۷

حکیم جوادی، اظهار کرد: در بحث استارت آپ‌ها دولت هم نقش دارد و در جهت رفع مسائل و مشکلات قطعاً کمک خواهد کرد، مثلا تعزیرات جلوی گران فروشی‌ها را می‌گیرد. در بحث الکامپ‌ها و مسائل پیرامون آن افرادی همچون وزیر اقتصاد پا به عرصه گذاشته اند و در حال تایید یک سری نامه‌ها هستند، بنابراین نمی‌توان گفت دولت در این راستا نقشی ندارد.

رئیس هیات مدیره سازمان نصر تهران، ادامه داد: بخش خصوصی وظیفه بیشتری دارد، زیرا نیروی انسانی و نیروی مالی پربار در دولت وجود ندارد، بنابراین تمرکز روی بخش‌های خصوصی است، لذا از این فضا باید استفاده کرد تا مسائل را حل کرد و از ظرفیت‌ها استفاده کرد، زیرا این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌اند.

حکیم جوادی افزود: در نمایشگاه امسال پیش‌بینی می‌شود خیلی از صنایع حضور داشته باشند و خودشان را معرفی و در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند و ما هم قطعاً حمایت می‌کنیم و طی یک سری نشست‌ها با آن‌ها گفتگو خواهیم کرد. سرمایه گذاری در زمینه ICT توسعه آفرین است و همچنین مخاطبین زیادی را جذب خواهد کرد.

شعار الکامپ استارز؛ «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال»

آرش برهمند، مدیر الکامپ استارز، در ادامه این مراسم اظهار کرد: الکامپ استارز یک افزونه نمایشگاهی است که در دوره‌های گذشته به دلیل شرایط کرونا، به صورت آنلاین در موزه ارتباطات برگزار شد و می‌توان گفت تا کنون رشد بسیاری داشته و جزء شلوغ‌ترین بخش‌های تکنولوژی است. الکامپ استارز بخش‌های متنوعی مانند مسابقات و اتاق جذب سرمایه داشته که انتظار می‌رود امسال هم این روند و حتی بهتر از این را پیش بگیرد.

وی، ادامه داد: شعار الکامپ استارز، «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» است و این شعار با توجه به شرایط اقتصاد دیجیتال در ایران که نمی‌توان گفت بسیار امیدوارکننده است، طراحی شده است.

وی، گفت: امسال ایده جدیدی داریم و این است که الکامپ سازی در استان‌های دیگر را شروع کنیم، مثلا احداث پارک‌های علم و فناوری به منظور ایجاد اکوسیستم‌های دور از مرکز.

وی، تأکید کرد که در نمایشگاه امسال خط استوایی و فعالیت‌های مهم نمایشگاه توسط زنان اجرا خواهد شد.

برهمند، گفت: دو مورد از خواسته‌های نمایشگاه، ارتباط با سازمان در نمایشگاه و دیگری حضور نهادهایی برای استفاده از سند باکس‌ها است؛ مسئله سندباکس‌ها باید پیگیری شود تا در نمایشگاه امسال شاهد فعالیت آن‌ها باشیم.

برهمند، گفت: امسال باید به دنبال افرادی باشیم که ایده جدید داشته باشند؛ از اینفلونسر، تولیدکننده محتوا و روابط عمومی گرفته تا پله‌های بالاتر.

در نمایشگاه الکامپ 27 از استارت آپ‌های کوچک حمایت می‌شود

رضا حیدری، دبیر الکامپ نیز در این مراسم، گفت: الکامپ امسال با مدیران تخصصی شکل می‌گیرد، بخش دیگر الکامپ، الکامپ تاکس است که در روزهای آینده مدیر آن معرفی خواهد شد و امید است این نمایشگاه ابزاری باشد برای توسعه کسب‌وکارها.

وی، ادامه داد: تا امروز حدود ۳۰۰ شرکت حضور داشته اند، از این ۳۰۰ شرکت، ۵۰ شرکت متقاضی استارت آپ هستند و نکته قابل توجه این است که ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه  تمدید شده و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

حیدری، پیرامون معیار تشخیص این استارت آپ ها، توضیح داد: در پیش ثبت نام یک سری معیارها وجود دارد که متقاضیان در جداول مخصوص خود در آن ثبت‌نام می‌کنند.حضور یک تیم برای شناسایی استارت آپ ها و ارزیابی آن‌ها در سازمان الزامی است تا داوری به بهترین شکل صورت بگیرد.

رضا حیدری در مورد اهمیت استارتاپ‌های کوچک گفت: امسال حتما استارت آپ های کوچک هم حضور خواهند داشت و از آن‌ها حمایت خواهد شد، زیرا سرمایه گذاری‌های مهم از دل همین استارتاپ‌ها به وجود می‌آید.

لزوم برگزاری نمایشگاه های الکامپ به طور دائم

مهرداد ذوالفقاریان، دبیر نشست خبری الکامپ 27، در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم نمایشگاه های الکامپ را دائم برگزار کنیم و فعالیتش ادامه پیدا کند و در نقطه‌ای قطع نشود، ما می‌خواهیم در رویدادهای مختلف، الکامپ حضور داشته باشد و هربار فعالیت‌هایش را تمدید کند.

همکاری الکامپ و تلکام برای معرفی برخی استارت‌آپ‌ها

آرش برهمند در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اینکه آیا امسال هم رویکرد الکامپ و تلکام همچون سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود یا خیر، گفت: اساساً نمی‌توان این دو رویکرد را ترکیب کرد و تفاوت آن‌ها را منکر شد، اما این دو نمایشگاه می‌توانند برای معرفی یکدیگر و حتی معرفی برخی استارتاپ‌ها همکاری کنند.

حضور مهمان‌های خارجی در نمایشگاه الکامپ 27

حکیم جوادی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر آنکه آیا در نمایشگاه امسال مهمان خارجی هم حضور دارد؟ گفت: بله؛ امسال از کشورهای زیادی مهمان خواهیم داشت، از جمله روسیه، چین، سوریه، ارمنستان و اردن که البته علاوه بر کشورهایی که دعوت کرده‌ایم، کشورهایی هم هستند که متقاضی حضور در نمایشگاه‌اند که در حال بررسی آن‌ها هستیم و به زودی انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-08 13:12

افزودن دیدگاه جدید