کدخبر :309731 پرینت
07 آبان 1403 - 21:46

از جارویس، سرویس جدید گوگل چه می‌دانیم؟

گوگل با معرفی هوش مصنوعی «جارویس» در مرورگر کروم، در صدد است تا کارهای آنلاین روزمره کاربران را به‌شکل خودکار و آسان‌تر انجام دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گوگل با رونمایی از هوش مصنوعی «جارویس» در مرورگر کروم، قصد دارد تجربه کاربری در فضای مجازی را بهبود بخشد. این ابزار هوشمند می‌تواند وظایفی مانند خرید آنلاین، تحقیق و حتی رزرو بلیت را به‌طور خودکار انجام دهد. پروژه «جارویس» با هدف کاهش زمان انجام کارهای اینترنتی و ساده‌سازی فرایندهای آنلاین طراحی شده است.

به‌تازگی، شرکت انتروپیک که تحت حمایت گوگل است، مدل هوش مصنوعی خود با نام «Claude ۳.۵ Sonnet» را به‌روز کرده است. این مدل قادر است وظایفی نظیر پیمایش صفحات وب و تکمیل خودکار فرم‌ها را انجام دهد. حالا گوگل با پروژه «جارویس»، امکانی مشابه برای کاربران کروم فراهم کرده تا با دستیار مجازی خودکار، کارهای آنلاینشان را با سهولت بیشتری انجام دهند. این پروژه از شخصیت دستیار هوشمند در فیلم «آیرون‌من» الهام گرفته است.

یکی از قابلیت‌های اصلی «جارویس» در خرید آنلاین به این شکل است که اگر کاربر به محصولی نیاز داشته باشد، «جارویس» به‌صورت خودکار صفحه وب مربوطه را باز، اطلاعات لازم را وارد و خرید را نهایی می‌کند. همچنین برای کاربران نیازمند به تحقیق، این هوش مصنوعی می‌تواند جست‌وجو کرده، اطلاعات مرتبط را جمع‌آوری و حتی به‌صورت خلاصه در اختیار کاربر قرار دهد. این ویژگی‌ها با هدف تسهیل و تسریع کارهای کاربران توسعه یافته است.

ویژگی دیگر «جارویس» توانایی گرفتن اسکرین‌شات از صفحه کاربر است تا عناصر مهم را برای اجرای دستورات شناسایی کند. به‌عنوان نمونه، در رزرو بلیت پرواز، سیستم با تحلیل محتوا، بخش‌های مورد نیاز برای جست‌وجو و وارد کردن اطلاعات را شناسایی و به‌طور خودکار مراحل رزرو را انجام می‌دهد. این سیستم قادر است تجربه‌ای نزدیک به رفتار انسانی اما با سرعت و دقت بیشتر فراهم کند.

گوگل برنامه دارد تا «جارویس» را همزمان با به‌روزرسانی مدل زبان «Gemini» در دسامبر امسال معرفی کند. مدل «Gemini» که جدیدترین نسخه از مدل‌های زبان گوگل است، توانایی فهم زبان و محتوای پیچیده‌تر را به «جارویس» اضافه می‌کند و کارایی آن را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.