کدخبر :309660 پرینت
06 آبان 1403 - 15:36

محدودیت‌ های گوگل برای ارسال و دریافت تصاویر خصوصی

ویژگی امنیتی و اختیاری جدید گوگل، محتوایی را که ممکن است شامل برهنگی باشد، مات و نامشخص می‌کند و همچنین به دنبال راه‌هایی است تا اطمینان حاصل کند افراد از ارسال آن محتوا اطمینان دارند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی جدید را اضافه کرده؛ از جمله ابزارهایی که هدف آن‌ها محدود کردن به اشتراک‌گذاری تصاویر برهنه است.

این ویژگی اختیاری محتوایی را که ممکن است شامل برهنگی باشد، مات و نامشخص می‌کند و همچنین به دنبال راه‌هایی است تا اطمینان حاصل کند افراد از ارسال آن محتوا اطمینان دارند.

این [ویژگی امنیتی جدید] از ابزارهایی استفاده می‌کند که می‌توانند چنین تصاویری را در گوشی شناسایی کند تا حریم خصوصی افراد حفظ شود.

این شرکت اعلام کرد: «همه این‌ کارها در دستگاه انجام می‌شود تا حریم خصوصی شما محافظت شود و محتوای پیام‌های رمزگذاری‌شده فقط بین فرستنده و گیرنده خصوصی باقی بماند. هشدارهای محتوای حساس به گوگل اجازه نمی‌دهد به محتوای تصاویر شما دسترسی داشته باشد و همچنین، گوگل نمی‌داند که ممکن است برهنگی شناسایی شده باشد.»

این ویژگی در زمان فعال بودن، تصاویری را که ممکن است حاوی برهنگی باشند، پیش از مشاهده شناسایی می‌کند و یک «سرعت‌گیر» به آن اضافه می‌کند تا افراد مطمئن شوند آیا می‌خواهند آن را مشاهده کنند یا خیر.

همین اتفاق زمانی که کسی قصد دارد چنین تصویری را به اشتراک بگذارد یا ارسال کند، نیز رخ می‌دهد. در این صورت، سرعت‌گیر شامل لینک‌ها و منابعی خواهد بود تا تلاش کند «خطرات ارسال تصاویر برهنه را به کاربران یادآوری و از به اشتراک‌گذاری‌های تصادفی جلوگیری کند».

این ویژگی برای بزرگسالان به صورت اختیاری فعال است و برای افراد زیر ۱۸ سال اختیاری نیست. این ویژگی در ماه‌های آینده به دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل اندروید ۹ یا نسخه‌های بعدی و پیام‌رسان‌های گوگل اضافه خواهد شد.

این ویژگی در پی عرضه ویژگی‌های مشابه در آیفون ارائه شده است که آن نیز تلاش می‌کند چنین تصاویری را در دستگاه شناسایی و تار کند تا اطمینان حاصل شود افراد بدون هشدار یا تصمیم قطعی، آن‌ها را باز نکنند.

افزون بر این به‌روزرسانی‌ها، گوگل در قالب بخشی از ماه آگاهی‌رسانی امنیت سایبری هم تلاش خواهد کرد پیام‌های کلاهبرداری را شناسایی کند و به کاربران درباره این پیام‌‌ها هشدار دهد. همین کار در خصوص لینک‌های خطرناک نیز انجام می‌گیرد. همچنین به کاربران این امکان داده می‌شود پیام‌های فرستندگان ناشناس بین‌المللی را مسدود کنند و راه‌هایی برای اطمینان از این ارائه دهد که افراد دریابند آیا واقعا دارند با شخص موردنظرشان پیام ردوبدل می‌کنند یا نه.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.