کدخبر :307948 پرینت
02 مهر 1403 - 10:18

آغاز همکاری های جدید آمریکا و امارات در حوزه فناوری

رئیس شورای تجاری آمریکا-امارات، گفت: سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به واشنگتن، فرصتی برای تسریع همکاری در بخش‌های استراتژیک، به ویژه در زمینه‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی به واشنگتن که با دعوت رسمی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد، فرصتی برای گسترش روابط اقتصادی و فناوری بین دو کشور خواهد بود.

رئیس امارات متحده عربی، اولین سفر رسمی خود را به آمریکا از زمان تصدی ریاست کشور آغاز می‌کند.

به گفته دنی اسپرایت، رئیس شورای تجاری آمریکا-امارات، این سفر نقطه عطفی در مشارکت اقتصادی بین آمریکا و امارات محسوب می‌شود.

اسپرایت در مصاحبه‌ای اختصاصی با العین الإخباریة از واشنگتن اظهار داشت: این سفر فرصتی برای تسریع همکاری در بخش‌های استراتژیک، به ویژه در زمینه‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته است.

بر اساس اطلاعات منابع در کاخ سفید و شورای امنیت ملی، مسائل اقتصادی بخش عمده‌ای از مذاکرات امارات-آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد. اسپرایت پیش‌بینی کرد که تجارت آمریکا-امارات در سال جاری ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

حجم تجارت دوجانبه بین آمریکا و امارات در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۱.۴ میلیارد دلار بوده است. در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، این رقم به ۱۶.۹ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۹.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بخش‌های هوانوردی و دفاع همچنان از ارکان اصلی روابط تجاری متنوع دو کشور هستند، اما محرک‌های اصلی رشد تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه به طور فزاینده‌ای در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری، مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی و تولید پیشرفته قرار دارند. اسپرایت همچنین پیش‌بینی کرد که همکاری تجاری دوجانبه در اقتصاد فضایی یکی از بخش‌های اصلی رشد آینده خواهد بود.

امارات یکی از سرمایه‌گذاران مهم در آمریکا است، با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف از جمله تولید نیمه‌هادی‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری. در مقابل، شرکت‌های آمریکایی نیز سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در امارات انجام داده‌اند، به ویژه در بخش‌های فناوری و خدمات دیجیتال.

این سفر همچنین فرصتی برای بحث در مورد همکاری‌های فضایی خواهد بود، از جمله مشارکت امارات در برنامه‌های ناسا و پروژه‌های مشترک در زمینه اکتشافات فضایی.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.