کدخبر :307536 پرینت
25 شهریور 1403 - 09:40

معرفی سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان

سامانه گلستان فرهنگیان برای انجام امور دانشجویی و آموزشی کلیه واحدهای پردیس دانشگاهی فرهنگیان راه اندازی شده و دانشجویان این دانشگاه می توانند مراحل انتخاب واحدهای درسی و انتخاب رشته، مشاهده نمرات پایان ترم و دریافت کارت آزمون را از طریق ورود به پورتال شخصی خود در سامانه گلستان فرهنگیان به آدرس education.cfu.ac.ir را انجام دهند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، سامانه جامع گلستان، یکی از سیستم های الکترونیکی است که دانشگاه های مختلفی را پوشش می دهد. دانشگاه فرهنگیان نیز تحت پوشش سامانه گلستان می باشد. به همین خاطر دانشجویان این دانشگاه می توانند با ورود به education.cfu.ac.ir​ از خدماتی که در این سایت ارائه می شود، استفاده کنند.

سامانه جامع گلستان فرهنگیان به سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان نیز شناخته می شود و به طور کلی، سامانه مروارید و سامانه گلستان فرهنگیان، یک سامانه یکسان می باشند که اقدام به ارائه امکانات مختلفی به دانشجویان می کنند. در حال حاضر، مراحل ثبت نام الکترونیکی دانشجویان جدید الورود این دانشگاه، از طریق سامانه گلستان فرهنگیان انجام می شود.

این سامانه برای تمامی دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور قابل استفاده است و مختص یک استان و یا شهر خاصی نیست. بنابراین، تمامی دانشجویان این دانشگاه ها می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود به education.cfu.ac.ir وارد شوند و از خدماتی که در این سامانه ارائه می شود، استفاده نمایند.

مراحل ورود به سامانه گلستان فرهنگیان به شکل زیر است:

1- وارد شدن به آدرس سامانه گلستان فرهنگیان به نشانی education.cfu.ac.ir

2- انتخاب بخش ورود به سیستم

3- وارد شدن به سایت از طریق پورتال شخصی و انتخاب گزینه مورد نظر از منوی سامانه

توجه: حتی برای کاربران ارشد سیستم گلستان، امکان اینکه کلمه ی عبور کاربران را مشاهده کنند وجود ندارد. هنگامی که رمز عبور یا نام کاربری خود را فراموش کردید می‌توانید به کاربر ارشد سیستم در دانشگاه خودتان مراجعه کنید تا برای شما یک کلمه ی عبور جدید تعریف کنند.

4- بعد از مشخص کردن رمز عبور جدید از طرف کاربر ارشد سیستم، با اولین ورود، دوباره با پیام تغییر رمز عبور مواجه خواهید شد که باید رمز تعیین شده توسط کابر ارشد را تغییر داده و رمز عبور جدیدی را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه گلستان فرهنگیان

نحوه ثبت نام در سایت گلستان فرهنگیان به شکل غیرحضوری است و دانشجویان باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را به شکل اسکن شده در سایت جامع گلستان دانشگاه فرهنگیان بارگذاری کنند.

نحوه ثبت نام در سایت گلستان فرهنگیان به این شکل است که باید گزینه پذیرش غیرحضوری را از قسمت ثبت نام انتخاب کرده و با گزینش هرکدام از فرم های موجود برای تکمیل فرایند نام نویسی اقدام کنند.

پس از انتخاب فرم های های ارائه شده برای ثبت نام در سایت گلستان فرهنگیان، فرم اینترنتی نمایش داده می شود و دانشجویان باید اطلاعات خود را در آن ثبت کنند.

سپس دانشجو باید اطلاعات بستگان خود را در سایت درج کرده و به ثبت برساند.

همچنین دانشجویان باید در گام بعد فایل اسکن شده مدارک خود را در فرم ثبت نام بارگذاری کنند.

پس از پایان ثبت نام آنلاین در سامانه جامع گلستان دانشگاه فرهنگیان، افراد باید برای تکمیل فرآیند نام نویسی و ارائه اصل مدارک خود به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. در آخر نیز یک گواهی پذیرش غیرحضوری به دانشجو ارائه خواهد شد که فرد باید آن را چاپ کند و زمان مراجعه حضوری به کارشناسان تحویل دهد.

امکانات سامانه گلستان فرهنگیان چیست؟

سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان یا همان سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش ها، امکانات مختلفی را به دانشجویان این دانشگاه ارائه می کند. از جمله امکاناتی که در این سامانه ارائه می شود، موارد زیر :می باشند

  • ثبت نام دانشجویان جدیدالورود به صورت غیر حضوری کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد
  • انتخاب واحد در هر یک از ترم های تحصیلی
  • پرداخت شهریه دانشگاه فرهنگیان (در صورت نیاز)
  • مشاهده نامه های اداری دانشجویان
  • ثبت درخواست انتقالی و میهمانی
  • مشاهده نمرات آزمون ها و کارنامه های تحصیلی
  • ثبت درخواست دریافت کارت دانشجویی
  • ثبت اعتراض به نمره امتحانات

انتهای پیام

گزارش از: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.