کدخبر :307144 پرینت
17 شهریور 1403 - 11:47

جوکار، نماینده مجلس: وضعیت فعلی اینترنت و فیلترینگ نگران کننده است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در خصوص فیلترینگ دچار دوگانگی هستیم که فعلا تدبیری هم برایش نداریم؛ این وضعیت اصلا وضعیت خوبی نیست و قطعا باید دولت جدید تدابیر لازم برای را این موضوع داشته باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد صالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در مورد امکان تداوم  وضعیت فعلی فیلترینگ گفت: ما در بحث زیرساخت اینترنت هنوز کامل نیستیم و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با هدف ارائه سریع و مؤثر اطلاعات به کاربران، از این جهت است.

وی با توجه به اینکه وضعیت فعلی اینترنت و فیلترینگ نگران کننده است، گفت: در خصوص فیلترینگ دچار دوگانگی هستیم که فعلا تدبیری هم برایش نداریم. از یک سو فیلتر‌هایی وجود دارد و از سوی دیگر، فیلترشکن‌ها به راحتی در بازار فروخته می‌شوند. این وضعیت مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است، به‌ویژه برای کسانی که مجبورند هزینه بیشتری برای دسترسی به برخی سایت‌ها پرداخت کنند. این وضعیت اصلا وضعیت خوبی نیست و قطعا باید دولت جدید تدبیر لازم برای را این موضوع داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اختیارات رئیس‌جمهور در رفع مشکلات فیلترینگ و تصمیم‌گیری‌های شورای عالی امنیت ملی، مشکل اصلی را تکمیل نشدن شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اطلاعات تکمیل شود تا سرعت اینترنت افزایش یابد و داده‌ها به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: برخی سایت‌ها غیراخلاقی و مشکلات جدی برای بحث امنیت ملی ایجاد می‌کند که طبعا فیلتر شدند، اما در حوزه اینترنت سرعت اینترنت و اینکه ما ظرفیت کار را باید افزایش دهیم، مشکل جدی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.