کدخبر :305751 پرینت
20 مرداد 1403 - 11:31

اصلاح قانون شبکه‌های اجتماعی توسط انگلیس

دولت انگلیس اکنون تصمیم دارد که تغییراتی در قانون ایمنی آنلاین که هدف اصلی آن شبکه‌های اجتماعی است، ایجاد کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، قانون در اکتبر سال گذشته میلادی تصویب شد اما تا اوایل سال آینده میلادی اجرا نمی شود. این قانون به دولت اجازه می دهد شبکه های اجتماعی خاطی را تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شان جریمه کند.

در وضعیت حاضر شرکت های فناوری اگر بر محتوای غیرقانونی مانند تشویق به خشونت یا نفرت پراکنی نظارت نکنند با جریمه های سنگین روبرو می شوند. اما براساس تغییرات پیشنهادی درقانون ایمنی آنلاین، اگر شبکه های اجتماعی اجازه انتشار محتوای قانونی اما مخرب را بدهند، سازمان آفکام(مجری قانون) می تواند آنها را تحریم کند.

کابینه جدید دولت انگلیس این قانون را از دولت قبلی به ارث برده که ماه های زیادی صرف تغییرات در لایحه برای ایجاد توازن بین حق آزادی بیان و برطرف کردن نگرانی ها درباره آسیب های فضای آنلاین، کرده بود.

روز جمعه وب سایت YouGov نظر سنجی را با پاسخگویی دو هزار فرد بزرگسال منتشر کرد که دو سوم آنها(۶۶ درصد) معتقد بودند شبکه های اجتماعی باید مسئولیت پست هایی که رفتارهای مجرمانه را تشویق می کنند، برعهده گیرند.

نیک توماس سیموندز وزیر دفتر کابینه انگلیس اعلام کرد دولت چهارچوب قانون ایمنی آنلاین را دوباره بررسی می کند.

او در این باره افزود: به طور مشخص بخش هایی از قانون ایمنی آنلاین وجود دارد که هنوز اجرایی نشده اند. ما آماده هستیم تا در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.