کدخبر :305127 پرینت
08 مرداد 1403 - 10:06

ترامپ: آمریکا را به پایتخت کریپتو جهان تبدیل می‌کنم

ترامپ که در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل ایالت تنسی سخنرانی می‌کرد، گفت که می‌خواهد آمریکا تحت رهبری او یک «ابرقدرت بیت‌کوین» باشد و به «پایتخت رمزارز جهان» تبدیل شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی، برنامه‌هایش را درباره رمزارزها در صورت ورود مجدد به کاخ سفید، مطرح کرد.

ترامپ که در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل ایالت تنسی سخنرانی می‌کرد، گفت که می‌خواهد آمریکا تحت رهبری او یک «ابرقدرت بیت‌کوین» باشد و آمریکا را به «پایتخت رمزارز جهان» تبدیل کند.

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین به مشتاقان ارزهای دیجیتال حاضر در این گردهمایی قول داد با استفاده از ارزی که در حال حاضر دولت آمریکا در اختیار دارد، برای ایجاد «ذخایر راهبردی بیت کوین‌» اقدام کند. همچنین اعلام کرد در صورت انتخاب مجدد به‌عنوان ریاست‌جمهوری آمریکا، گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، را برکنار می‌کند و شورای مشورتی رمزارز تشکیل می‌دهد.

ترامپ در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ افزود: «ما مقرراتی خواهیم داشت، اما از این پس قوانین را افرادی می‌نویسند که عاشق این صنعت‌اند، نه اینکه از صنعت شما متنفر باشند.»

سخنرانی ترامپ نشان داد که موضع او در مورد رمزارزها در طول زمان تغییر کرده است. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پیش‌تر طرفدار ارزهای دیجیتال نبود. به عنوان مثال او سال ۲۰۱۹ در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ارزش چنین ارزهایی بسیار پرنوسان و غیرقابل اعتماد است.»

با این حال در سال‌های اخیر، ترامپ از رمزارزها بیشتر استقبال کرد. به طوری که کارزار انتخاباتی او در ماه مه پذیرش کمک‌های مالی به شکل رمزارز را هم آغاز کرد.

نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در طول این سخنرانی ۵۰ دقیقه‌ای، بارها تلاش کرد حمایتش از رمزارزها را با اقدام‌های دولت بایدن در این زمینه مقایسه کند. او به جمعیت حاضر در این گردهمایی گفت: «دولت کنونی راه شما را مسدود می‌کند، اما من می‌خواهم استفاده از رمزارزها در آمریکا گسترش یابد.»

مارشا بلک‌برن، سناتور تنسی، اظهارات ترامپ در مورد ذخیره راهبردی بیت‌کوین را «لحظه‌ای تاریخی» خواند. برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که پس از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت‌کوین، قیمت این رمزارز جهشی تازه‌ یافت و دوباره به بالای ۶۹ هزار دلار رسید.

با انتخاب جی‌دی ونس به سمت معاونت ریاست‌جمهوری ترامپ که یک سرمایه‌گذار بیت‌کوین هم به شمار می‌رود، این نخستین باری است که یک نامزد پیشرو در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آشکارا از بیت‌کوین حمایت می‌کند.

اظهارات ترامپ یک روز پس از سخنرانی رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، در این کنفرانس انجام شد.

در آستانه نشست بیت‌کوین ۲۰۲۴، شایعه شده بود که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، که عموما انتظار می‌رود نامزد دموکرات‌ها باشد، هم در این اجلاس سخنرانی می‌کند؛ با این حال برگزارکنندگان اعلام کردند که او در این گردهمایی حاضر نخواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.