کدخبر :303947 پرینت
16 تیر 1403 - 09:45

فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز

فرودگاه اهواز هرساله میزبان مسافرانی است که نه‌فقط برای کار، بلکه برای تماشای منطقه بین‌النهرین و آثار تاریخی جنوب شرق ایران راهی این شهر می‌شوند.

متن خبر

گزارش آگهی/ با کمی مطالعه درباره شهرهای تاریخی ایران، احتمالا به نام اهواز نیز برخواهید خورد. فرودگاه اهواز هرساله میزبان مسافرانی است که نه‌فقط برای کار، بلکه برای تماشای منطقه بین‌النهرین و آثار تاریخی جنوب شرق ایران راهی این شهر می‌شوند. اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما اهواز را دارید، بهتر است ابتدا با فرودگاه بین المللی اهواز و مشخصات آن آشنا شوید.

معرفی فرودگاه اهواز

فرودگاه بین‌المللی اهواز از پرترددترین فرودگاه‌های جنوب کشور است که مساحتی بالغ بر 14500 مترمربع دارد. اگر بلیط اهواز تهران را خریداری کرده باشید، حتما با کد سه‌حرفی AWZ روبه‌رو شده‌اید. این عبارت کد یاتا فرودگاه اهواز است که در سازمان بین‌المللی هوایی با آن شناخته می‌شود.

6500 مترمربع از مساحت کلی این فرودگاه به ترمینال پروازهای خارجی و باقی آن به ترمینال پروازهای داخلی اختصاص دارد. این فرودگاه در ضلع شمال شرقی اهواز و در فاصله 11 کیلومتری از مرکز این کلان‌شهر واقع شده است.

فرودگاه شهید قاسم سلیمانی در چه سالی ساخته شد؟

فرودگاه اهواز در سال 1340 خورشیدی توسط شرکت نفت، در زمینی 284 هکتاری که به باغات شاهی شهرت داشت، احداث شد. دو سال بعد این شرکت با مشارکت کارشناسان خارجی، اولین باند عریض و طویل این فرودگاه را افتتاح کرد. پس از انقلاب، مسئولیت اداره این فرودگاه به سازمانی هوایی کل کشور واگذار شد. از سال‌های بین 1380 تا 1390 هم می‌توان به عنوان طلایی‌ترین دوره در توسعه و پیشرفت فرودگاه بین‌المللی اهواز یاد کرد. درحال‌حاضر این فرودگاه یک باند به طول 3400 متر و عرض 45 متر دارد. در سال 1398 خورشیدی اسم فرودگاه اهواز به «فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی» تغییر پیدا کرد تا ادای احترامی به یاد او باشد.

ترمینال های فرودگاه اهواز

دو ترمینال فرودگاه اهواز ویژه پروازهای داخلی و خارجی است. ترمینال داخلی این فرودگاه با مساحت 8000 مترمربع مسافران را به مقاصد مختلفی از جمله تهران، رشت، ساری، تبریز، شیراز، مشهد، اصفهان، عسلویه، یزد، کیش، خارگ و سیری هدایت می‌کند. ترمینال خارجی فرودگاه اهواز نیز در فضایی به وسعت 6500 متر میزبان سفرهای خارجی مسافران از جمله امارات، ترکیه، عمان و کویت است.

اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز

فرودگاه بین‌المللی شهر اهواز روزانه 85 پرواز داخلی و بین‌المللی را پوشش می‌دهد. شما مسافران عزیز می‌توانید از روش‌های زیر از تاریخ ورودی و خروجی هر پرواز باخبر شوید:

  • مراجعه به سایت فرودگاه اهواز

  • ارسال پیامک به سامانه 10002199

  • تماس با تلفن گویای 199

  • تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه به شماره 0613410

پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اهواز

سفرهای داخلی، بیشترین تعداد پروازهای فرودگاه شهر اهواز را تشکیل می‌دهد. این فرودگاه با جابه‌جایی افراد به کلان‌شهر‌های بزرگ ایران، در فهرست پرترددترین فرودگاه‌های کشور جای دارد. پروازهای بین‌المللی فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز نیز بیشتر شامل ترکیه، دبی و امارات می‌شود. در ادامه، جدول مرتبط با جزئیات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی اهواز را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

پروازهای داخلی

پروازهای داخلی فرودگاه اهواز از مبدا شهرهای زیر با طول پرواز مشخص‌شده برگزار می‌شود:

  1. تهران: 60 دقیقه

  2. مشهد: 120 دقیقه

  3. اصفهان: 30 دقیقه

  4. یزد: 85 دقیقه

  5. رشت: 90 دقیق

  6. کیش: 50 دقیقه

  7. تبریز: 120 دقیقه

  8. کرمان: 100 دقیقه

  9. عسلویه: 1 ساعت

  10. کرمانشاه: 40 دقیقه

  11. بندرعباس: 80 دقیقه

  12. سیری: 140 دقیقه

  13. ساری: 90 دقیقه

  14. شیراز: 85 دقیقه

پروازهای خارجی

لیست پروازهای بین‌المللی فرودگاه اهواز و فاصله مبدا تا مقصد، به شرح زیر است:

  1. کویت: 20 دقیقه

  2. دبی: 80 دقیقه

  3. عمان: 120 دقیقه

  4. استانبول: 180 دقیقه

Shape2

خطوط پروازی فرودگاه اهواز

همان‌طور که در ابتدای این نوشتار گفته شد، شرکت‌های هوایی متعددی در فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی فعالیت دارند. برخی از این شرکت‌ها پروازهای داخلی و برخی دیگر پروازهای بین‌المللی را مدیریت می‌کنند. از جمله ایرلاین‌های ایرانی و خارجی فعال در این فرودگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایران ایر

  • کاسپین

  • تابان

  • قشم ایر

  • کیش ایر

  • آتا

  • شرکت هواپیمایی نفت

  • شرکت هواپیمایی کارون

  • ماهان

  • زاگرس

  • شرکت هواپیمایی وارش

  • شرکت هواپیمایی آسمان

  • اترک

  • ایرتور

  • فلای دبی

  • جورجین ایرویز

  • شرکت هواپیمایی سعودی

  • ترکیش ایرلاینز

بخش‌های مختلف فرودگاه اهواز

فرودگاه بین‌المللی شهر اهواز بخش‌های متعددی دارد که هر کدام با هدف و نیاز خاصی طراحی و اجرا شده‌اند. آشنایی با بخش‌های مختلف این فرودگاه، اسباب راحتی و آسایش بیشتر شما را پیش از پرواز و پس از فرود فراهم می‌کند. پس اگر در آینده با بلیط هواپیما تهران اهواز راهی شلوغ‌ترین فرودگاه جنوب شدید، از امکانات زیر برخوردار خواهید شد:

  • سالن فرودگاه اهواز

  • تاکسی فرودگاه

  • پارکینگ های شماره 1 و 2

امکانات فرودگاه اهواز

در فرودگاه بین‌المللی شهر اهواز همه چیز برای تجربه یک سفر راحت و لذت‌بخش فراهم شده است. این فرودگاه امکانات و خدمات رفاهی متنوع و جذابی دارد که بهره‌مندی از آن‌ها رنج ساعت‌ها انتظار و خستگی را از تن مسافران دور می‌کند. در جدول زیر، به معرفی امکانات و خدمات رفاهی موجود در فرودگاه به تفکیک هر بخش می‌پردازیم:

ترمینال فرودگاه

بخش‌های مختلف فرودگاه

خدمات و امکانات رفاهی

ترمینال پروازهای خارجی

سالن اصلی

نمازخانه

کافی‌شاپ

باجه گذرنامه

باجه بانک ملی جهت پرداخت عوارض خروج از کشور

 

سالن ترانزیت

سرویس بهداشتی

نمازخانه

ترمینال پروازهای داخلی

طبقه همکف (سالن اصلی)

دفتر ایستگاه هواپیمایی ایران ایر

دفتر فروش بلیط هواپیمایی قشم ایر

دفتر فروش بلیط هواپیمایی آسمان

فروشگاه صنایع دستی

رستوران

نمازخانه

اتاق مادر و کودک

صندوق امانات

غرفه بسته‌بندی بار

سرویس بهداشتی

بانک ملی و دستگاه ATM

اورژانس

 

طبقه اول (سالن اصلی)

کافی‌شاپ

رستوران

 

سالن ترانزیت

فروشگاه صنایع دستی

فروشگاه خوراکی

کافی‌شاپ

نمازخانه

سرویس بهداشتی

اتاق سیگار

 

محوطه بیرونی فرودگاه

ایستگاه تاکسی

پارکینگ

خدمات ویژه فرودگاهی اهواز

مسافرانی که وارد فرودگاه شهر اهواز می‌شوند، با رزرو خدمات CIP به سالن تشریفات هدایت شده و تا تحویل بار توسط کارمندان، همان‌جا حضور خواهند داشت. در این فاصله، خدمات متنوعی همچون اینترنت رایگان، استفاده از فضای کتابخانه و سرو انواع نوشیدنی و غذا در اختیار مسافران این سالن قرار می‌گیرد.

شماره تلفن و آدرس فرودگاه اهواز

فرودگاه بین‌المللی اهواز در بلوار پاسداران قرار گرفته و 11 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. شماره و سایت رسمی آن نیز عبارتند از:

  • شماره فرودگاه اهواز: 06134434604-06134434601

  • سایت فرودگاه اهواز: www.ahwaz.airport.ir

مسیرهای رفت و آمد به فرودگاه اهواز

برای دسترسی به فرودگاه بین‌المللی اهواز راه‌های زیادی پیش روی شماست که از میان آن‌ها تاکسی‌های خطی گزینه بهتری است. بااین‌حال، اتوبوس‌های شهرداری نیز گزینه خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. اما اگر با خودروی شخصی هستید، باید به سمت میدان شهرک نفت رانده و سپس وارد بلوار نفت شوید. کمی که به سمت جنوب برانید، فرودگاه اهواز را پیش چشم خواهید دید.

خرید بلیط هواپیما اهواز با بهترین قیمت

حالا که با مشخصات و امکانات فرودگاه اهواز آشنا شدید، می‌توانید سفر هوایی خود را به مقصد استان خوزستان آغاز کنید. آژانس هواپیمایی تریپ به‌واسطه همکاری با برترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی، می‌تواند مرجع مطمئنی برای سفرهای هوایی شما باشد. شما می‌توانید وارد سایت www.trip.ir شده و تمام مراحل رزرو بلیط هواپیما خود را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

آژانس مسافرتی تریپ، با نزدیک به 20 سال تجربه در صنعت توریسم داخلی و خارجی، بهترین تورهای خارجی شامل تور آسیا، آفریقا، اروپا و کشورهای آمریکای شمالی را عرضه می‌کند و می‌تواند منبع معتمدی برای سفرهای برون‌مرزی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا آشنایی با مسیرهای سفر، با شماره‌تلفن 02175134000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.