کدخبر :295552 پرینت
17 خرداد 1403 - 05:06

رقابت زنان هوش مصنوعی برای کسب تاج مسابقه زیبایی

در میان نگرانی‌ها از تهدیدات هوش مصنوعی برای امنیت شغلی و حرفه‌های هنری، پلتفرم Fanvue که با خالقان دنیای هوش مصنوعی همکاری دارد، فهرست ۱۰ فینالیست اولین مسابقه «زنان خلق شده توسط هوش مصنوعی» را اعلام کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، مسابقه «زنان خلق شده توسط هوش مصنوعی» ماه گذشته آغاز شد و توانست سازندگان هوش مصنوعی را از سراسر جهان گرد هم آورد.

هدف از برگزاری مسابقه Fanvue Miss AI نشان دادن «تغییر در نحوه درک زیبایی و خلاقیت در قلمرو هوش مصنوعی» است.

این مسابقه در میان نگرانی‌ها از تهدیدات هوش مصنوعی برای امنیت شغلی و حرفه‌ای در دنیای امروز برگزار می‌شود و مانند یک شیرینکاری دیستوپیایی به نظر می‌رسد که ما بزرگترین طرفدارانش نیستیم.

۱۰ فینالیستی که از سوی Fanvue World AI Creator Awards معرفی شده‌اند، شامل مدل‌های تولید شده توسط خالقان دنیای هوش مصنوعی در فرانسه، پرتغال و ترکیه هستند.

این فهرست ۱۰ نفره از میان ۱۵۰۰ مدل ارائه شده از سوی سازندگان محتوای هوش مصنوعی در سراسر جهان انتخاب شده‌اند و هیأت داوران این مسابقه نیز ترکیبی از داوران انسانی و دیجیتالی بوده‌اند.

ویل مونانژ، یکی از بنیانگذاران Fanvue در این باره می‌گوید: «ما تخمین می‌زنیم که حدود ۱۰ هزار تولیدکننده هوش مصنوعی در سراسر جهان وجود داشته باشد. برگزاری این مسابقه باعث کشف سازندگانی شد که هیچکدام از ما از وجود آنها آگاه نبودیم و داستان‌های جذابی دارند؛ سازندگان با استعدادی که برای طرفدارانشان محتوا ایجاد می‌کنند.»

پلتفرم فنوو برای برندگان این مسابقه جایزه‌ای به ارزش حدود ۲۰ هزار دلار (۱۸ هزار و ۴۰۰ یورو) در نظر گرفته است.

بیوگرافی طراحی شده برای هرکدام از این مدل‌ها نیز غیرواقعی و مملو از تمام ویژگی‌هایی است که از یک دختر شرکت کننده در مسابقه زیبایی انتظار دارید.

کنزا لیلی (مراکش)

کنزا لیلی با بیش از ۱۹۰ هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی، نماینده یک سوم از مدل‌هایی است که جزو اولین گروه مدل‌های هوش مصنوعی در جهان محسوب می‌شوند.

او به سرعت به یک شخصیت برجسته آنلاین تبدیل شد و ویژگی‌های جذابی که برای او تعریف شده، ارتباط نزدیکی با جامعه مراکش دارد.

هدف از طراحی این مدل، کمک به توانمندسازی زنان در مراکش و خاورمیانه است.

سازندگان Kenza از ترکیبی پیچیده از فن آوری‌های هوش مصنوعی برای تولید تصویر، ویدئو و صدای او استفاده کردند.

آیلیا لو (برزیل)

آیلیا یک هنرمند ژاپنی-آفریقایی-برزیلی است. او در ابتدا برای تولید مجموعه‌ای از پروژه‌های فیلمی طراحی شد. او در این فیلم‌ها به عنوان بازیگر، ایفا کننده نقش بسیاری از شخصیت‌های مرتبط با دیاسپورای آفریقا است.

سبک زندگی او بسیار مرتبط با فرهنگ برزیل، جایی میان ریو دو ژانیرو، باهیا و سائوپائولو است؛ با این وجود او هم به توکیو سفر دارد و هم دنبال کننده فصل‌های مد و فشن در اروپا است.

آیلیا نیز بطور صد در صدر به کمک هوش مصنوعی خلق شده است.

اولیویا سی (پرتغال)

اولیویا مسافری از دنیای هوش مصنوعی در یک دنیای واقعی بزرگتر است و به گفته طراحانش، راه را برای آینده‌ای هموار می‌کند که در آن قلمرو دنیای دیجیتال و دنیای انسانی با یکدیگر همزیستی دارند.

خالق اولیویا از MidJourney برای تولید تصاویر استفاده و نتایج را با Adobe AI اصلاح کرده است.

آن کردی (فرانسه)

هدف اصلی طراحی این مدل، معرفی منطقه «بروتاین» فرانسه است؛ آنهم از جنبه‌های مختلف از جمله گردشگری، تاریخی، فرهنگی، رویدادها و برنامه‌ها، تنوع غذایی و موارد دیگر.

هدف «آن» دموکراتیزه کردن هوش مصنوعی از مسیر نشان دادن توانایی های بصری، متنی، صوتی و تصویری آن است.

او همچنین سفیر اقدامات Océanopolis است که صندوقی برای حفاظت از اقیانوس‌ها محسوب می‌شود است؛ همچنین عضو کمیته Ar Seiz Avel است که قرار است نمایشگاهی از آثار هنرمندان را در ژوئیه ۲۰۲۴ در منطقه «بروتاین» برگزار کند. «آن» به یک چهره منطقه تبدیل شده است . حتی بسیاری او را سفیر این منطقه می‌دانند.

زارا شاتاواری (هند)

زارا شاتاواری به عنوان چهره تأثیرگذار برای محصول مکمل طبیعی Hermones طراحی شده است.

سازندگان این مدل، به دلیل تعهد به استفاده از فناوری‌های نوین در راه گسترش رفاه اجتماعی، از هوش مصنوعی و «زارا» برای تولید محتواهای آموزنده استفاده کرده‌اند.

آییانا رنگین‌کمان (رومانی)

آییانا در واقع مدلی برای ترویج عشق و پذیرش تنوع جوامع انسانی در همه اشکال است.

او تجسم فراگیر بودن، مدافع برابری و درک یکدیگر است. او ترویج کننده ارزش‌های دنیایی است که در آن هر صدایی شنیده می‌شود و همدلی و احترام میان مردم تقویت می‌شود.

لالینا (فرانسه)

خالقان «لالینا» سعی داشتند چیزی را تا حد ممکن واقع بینانه بسازند و در این راه دیدگاه هنری خود را بسیار توسعه دادند.

یکی از هدف‌های تولید چنین مدلی، محافظت از خلاقیت‌ها و مالکیت معنوی آنها است و در همین راستا «لالینا» به دنبال تسهیل همکاری‌ها و ارتقای درک بین فرهنگ‌ها و دیدگاه های مختلف است.

او قصد دارد از این نفوذ برای ارتقای سطح همدلی‌ها و افزایش سطح تحمل‌ها استفاده کند.

سرن آی (ترکیه)

«سرن آی» اولین سفیر برند هوش مصنوعی در ترکیه است.

سازندگان او، فرایندی گسترده‌ را با استفاده از سه برنامه هوش مصنوعی پشت سر گذاشتند تا تصویر او را به عکس‌های پایه مختلف منتقل کنند و بتوانند از این مسیر او را در حال ایفای نقش‌های مختلف در جامعه نشان دهند؛ بویژه در حال ایفای نقش‌ها و مشاغلی که عمدتا تحت سلطه مردان است.

سرن در جریان سفرهایش تاریخ ترکیه را نیز معرفی می‌کند.

آسنا ایلیک (ترکیه)

هدف از طراحی مدل «آسنا» این بوده که به جهان نشان داده شود می‌توان مدلی را به کمک تخیل، تصاویر خیره کننده و حس سرگرمی به یک مدل تأثیرگذار تبدیل کرد.

آسنا یک مدل صاحب سبک است و مکان‌های مورد علاقه و اتومبیل‌های مورد علاقه خود دارد و محتوای شخصیتش با دقت طراحی شده است.

الیزا خان (بنگلادش)

«الیزا خان» یکی از اولین اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی در بنگلادش است.

او به گونه‌ای طراحی شده تا قابل ارتباط و واقع بینانه باشد. او یک طرفدار مد است و سبک زندگی‌اش با آخرین معیارهای زیبایی‌شناسی‌ مدنظر نسل Z مطابقت دارد.

رویای «الیزا» ایجاد دنیایی است که در آن همه احساس کنند ارزشمند هستند و با آنها رفتار منصفانه بشود و بتوانند جامعه‌ای فراگیرتر و هماهنگ تر ایجاد کنند.

انتظار می‌رود که نتایج مسابقه Fanvue Miss AI در اواخر ماه ژوئن اعلام شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.