کدخبر :291252 پرینت
29 بهمن 1402 - 14:45

هزینه 3.8 میلیون دلاری ویتنامی‌ها برای سفارش آنلاین غذا در سال 2023

طبق نتایج تحقیقات یک شرکت سنگاپوری، ویتنامی‌ها در سال گذشته 35 تریلیون دونگ معادل 1.4 میلیارد دلار به صورت آنلاین غذا و نوشیدنی سفارش داده‌اند، که این میزان نسبت به سال گذشته، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس تحقیقات شرکت سنگاپوری Momentum Work، ویتنامی‌ها در سال گذشته 35 تریلیون دونگ معادل 1.4 میلیارد دلار بصورت آنلاین غذا و نوشیدنی سفارش داده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته، 30 درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش سفارش غذا از طریق اپلیکیشن‌های Grab و ShopeeFood از میزان درصد افزایش در سایر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا بیشتر بوده است هر چند میزان خالص هزینه صورت گرفتن توسط ویتنامی‌ها برای سفارش آنلاین غذا به میزان 1.4 میلیارد دلار بوده که کمتر از میزان هزینه صورت گرفته توسط سایر کشورهای منطقه نظیر مالزی با 2.4 میلیارد دلار، فیلیپین و سنگاپور با 2.5 میلیارد دلار و تایلند با 3.7 میلیارد دلار می‌باشد؛ هر چند میزان خریدهای آنلاین صورت گرفته در مطالعه و بررسی شرکتMomentum Works شامل تمامی سفارش‌های ارسالی به رستورانها از طریق اپلیکیشن‌ها شامل سفارش‌های حذف شده و مبالغ برگشت داده شده به مشتریان نیز می‌باشد.

دو اپلیکیشن سفارش غذای پرطرفدار Grab و ShopeeFood هر یک به ترتیب دارای سهم سهم 47 و 45 درصدی می‌باشند. هشت درصدی مابقی از طریق اپلیکیشن‌های BaeMin و GoJek ثبت و سفارش داده شده است. اپلیکیشن Grab در بسیاری از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا شامل تایلند، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و اندونزی مسلط و پیشرو می‌باشد.

این اپلیکیشن با ثبت سفارش آنلاین غذا به میزان 9.4 میلیارد دلار، جلوتر از سایر رقبای خود نظیر Foodpanda با 2.7 میلیارد دلار، GoJek با 1.8 میلیارد دلار، ShoppeeFood  با 1.5 میلیارد دلار و Lineman با 1.3 میلیارد دلار قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.