کدخبر :288768 پرینت
23 آذر 1402 - 14:12

آغاز عملیات اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر هشترود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر هشترود به طول 47.6 کیلومتر از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، محمد فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان از آغازعملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTx در شهر هشترود به طول بیش از 47 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات خبر داد.  

فرزاد افزود: طرح ایجاد شبکه فیبر نوری توسط شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح در شهر هشترود عملیاتی خواهد شد. بر این اساس تمام منازل و کسب و کارهای شهر مراغه با بیش از 6 هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته و مردم این شهر می توانند از اینترنت باکیفیت و امن با سرعت های تا چند صد مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.     

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه این پروژه مهم ترین و بزرگترین پروژه ارتباطات در کشور است، گفت: با توجه به تعاملات سازنده انجام شده یا شهرداران شهرهای استان به زودی شاهد آغاز اجرای این طرح در تمامی شهرهای استان خواهیم بود. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خاتمه تصریح کرد: این طرح تا رساندن کابل فیبر نوری به درب ورودی مشترکین برای آنان رایگان است و تنها بهای تجهیزات اتصال به فیبر نوری بر عهده مشترک خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.