کدخبر :288693 پرینت
22 آذر 1402 - 10:30

روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان: در اجرای عملیات فیبرنوری هیچ‌گونه حفاری روبازی وجود ندارد

روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان در پاسخ به انتقاد رییس شورای اسلامی بخش شهیون شهرستان دزفول از نوار حفاری روباز اجرای پروژه فیبرنوری در این منطقه اعلام کرد که عملیات اجرایی این طرح در منطقه شهیون دزفول به صورت روزانه در حال انجام است و در اجرای عملیات این گونه طرح‌ها هیچ گونه حفاری روبازی وجود ندارد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی روزهای اخیر حشمت الله حسینوند، رییس شورای اسلامی بخش شهیون شهرستان دزفول با انتقاد از عملکرد مخابرات دزفول در اجرای نیمه کاره فیبرنوری در این منطقه گفته بود: «نوار حفاری به عرض ۱۵ سانتیمتر و به طول ۲۵ کیلومتر در حاشیه جاده کم عرض شهیون موجب شده تا حرکت وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت در این محور بسیار خطرناک باشد. قرار بود به محض پایان حفاری و اجرای فیبرنوری، آسفالت این نوار حفاری اجرا شود، ولی سه ماه است که فیبرنوری اجرا، ولی این نوارحفاری آسفالت نشده رها شده است».

رییس شورای اسلامی بخش شهیون شهرستان دزفول گفته بود: «آسفالت نشدن نوار حفاری باعث شد که در بارندگی‌های اخیر ضمن فرونشست بیشتر و عریض‌تر شدن این نوار حفاری، به دلیل تردد خودرو‌های سنگین، بخش‌هایی از حاشیه جاده نیز تخریب شود. تنها جاده دسترسی به منطقه کوهستانی شهیون همین جاده کم عرض است که پیش از اجرای نوار حفاری، خود به اندازه کافی خطرناک بود که با رهاسازی این نوار حفاری، در عمل عرض این جاده کمتر و تردد در آن خطرناک‌تر شده است».

در پیگیری خبرنگار سیتنا از روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان، اعلام شد: عملیات اجرایی این طرح به طول ۶۰ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال از شهریورماه امسال آغاز شده و مدت زمان اجرای این طرح شش ماه است. تاکنون بیش از ۳۵ کیلومتر با دستگاه ترینچر حفاری، فیبرکشی، خاک ریزی و مفصل‌بندی و بیش از ۱۲ کیلومتر از حفاری‌ها از سمت دزفول مرمت و آسفالت شده است.

روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان افزود: این عملیات همزمان به صورت روزانه در حال انجام است ضمن اینکه در اجرای عملیات این گونه طرح‌ها هیچ گونه حفاری روبازی وجود ندارد؛ هدف از اجرای این طرح، تأمین زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند در بخش شهیون به ویژه منطقه محروم احمد فداله شامل توسعه و ارتقای شبکه‌های ارتباطی همراه است. ایستگاه رادیویی شهیون محدودیت دارد و خارج شدن بخش شهیون از گره ارتباطی از مزایای این طرح است که با اجرای کامل آن، زیرساخت ارتباطی منطقه ارتقا می‌یابد و شاهد پوشش گسترده‌ای در بخش محروم احمد فداله خواهیم بود.

گفتنی است؛ بخش شهیون دزفول در ارتفاعات شمال این شهرستان واقع شده و از نقاط محروم کشور به شمار می‌رود؛ رئیس جمهور ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور در منطقه فداله عمران بخش شهیون دزفول مشکلات این منطقه محروم در شمال استان خوزستان را بررسی و برای رفع مشکلات و محرومیت های این منطقه دستور لازم را صادر کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.