کدخبر :287685 پرینت
29 آبان 1402 - 13:49

وزیر کار: یکی از برنامه های دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال است، رئیس جمهور محترم نیز در آغاز بکار دولت سیزدهم، بحث ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تقدیم کردند و اکنون بالغ بر یک میلیون صورت سنواتی ایجاد شده و در همین راستا همکاری بین حوزه اشتغال وزارت کار و رایتل برقرار شده است و این ارتباط در قالب صحت سنجی است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار و رایتل، اظهار کرد: نبرد فعلی در جهان نبرد رسانه ای است و شبکه های مخابراتی مهمترین زیرساخت این نبرد هستند؛ شرکت‌های مخابراتی ما اگرچه از دانش فنی مطلوبی برخوردار هستند، اما باید تلاش کنند که برد بین المللی خود را افزایش دهند و بستر افزایش پهنای باند را فراهم کنند.

وی، ادامه داد: اشتغال بیت الغزل رشد اقتصادی است، همچنین این مفهوم آرامبخش زندگی خانوادگی است و برای زنان و مردان مدال افتخار محسوب می‌شود.

مرتضوی، افزود: یکی از برنامه های دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال است، رئیس جمهور محترم نیز در آغاز بکار دولت سیزدهم، بحث ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تقدیم کردند و اکنون بالغ بر یک میلیون صورت سنواتی ایجاد شده و در همین راستا همکاری بین حوزه اشتغال وزارت کار و رایتل برقرار شده است و این ارتباط در قالب صحت سنجی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: صحت سنجی و رصد به سه شیوه  ثبت اولیه (خود اظهاری)، ارتباط پیامکی و ارتباط تلفنی می باشد و تاکنون ۷۵ الی ۸۰ درصد صحت سنجی داشته ایم و معدل صحت سنجی ما یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز هم اطلاعات ما را تایید می کنند.

وی، اشاره کرد: در  سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده است و در بهار ۱۴۰۲ رشد اقتصادی به هفت درصد رسیده است.

مرتضوی، اعلام کرد: اشتغال حق آحاد مختلف جامعه است و یکی از حقوق تضمین شده آنها بسترسازی برای اشتغال است و در دولت سیزدهم در سنوات گذشته منابع مختلفی را از محل های مختلف پیش بینی کرده اند و در بودجه سال آینده نیز توجه ویژه ای به آن خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.