کدخبر :287290 پرینت
20 آبان 1402 - 13:38

راه‌اندازی اپلیکیشن المپیک برای پیشبرد اکوسیستم دیجیتال دبی

مدیرعامل سیتی بانک دبی ضمن تاکید بر تعهد سیتی بانک بر ارتقای شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف، از راه‌اندازی اپلیکیشن المپیک برای کمک به پیشبرد اکوسیستم دیجیتال دبی خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شمسه الفلاسی، مدیرعامل سیتی بانک دبی در جریان یکی از نشست های مجمع اقتصادی دبی ضمن تاکید بر تعهد سیتی بانک بر ارتقای شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف از راه اندازی یک اپلیکیشن جدید برای کمک به پیشبرد اکوسیستم دیجیتال دبی خبر داد.

مجمع تجاری دبی (Dubai Business Forum 2023) در تاریخ اول و دوم نوامبر توسط اتاق های بازرگانی دبی برگزار شد.

احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون دوم حاکم دبی در جریان این رویداد راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) به ارزش 500 میلیون درهم را تحت نظر سازمان یکپارچه مناطق اقتصادی دبی (DIEZ) اعلام کرد.

بر اساس گفته‌های شیخ احمد این صندوق برای تامین مالی استارت آپ های فناوری و حمایت از رشد شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) در حوزه‌های نوظهور طراحی شده است. این صندوق اولین برنامه سرمایه گذاری است که تحت نام Oraseya Capital، توسط سازمان یکپارچه مناطق اقتصادی دبی (DIEZ) برای حمایت از استارت آپ ها راه اندازی شده است.

احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس سازمان یکپارچه مناطق اقتصادی دبی هم (DIEZ) در جریان راه اندازی این صندوق گفت: این ابتکار استراتژیک برای افزایش سهم شرکت های کوچک و متوسط در دبی و تضمین تداوم پایداری و پیشرفت اقتصاد دبی در دهه‌های آینده راه اندازی شده است و یکی از اهداف اصلی صندوق رسیدگی به شکاف های موجود در امور مالی شرکت ها، به ویژه در این مراحل توسعه شرکت های کوچک و متوسط است.

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات در جریان این مجمع گفت: اقتصاد امارات متحده عربی در نیمه اول سال 2023 بیش از 3.7 درصد رشد کرد که بالاتر از رشد سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. همچنین در بخش نفت امارات متحده عربی نرخ رشد 5.9 درصدی را به ثبت رسانده است. سرمایه گذاری‌های استراتژیک امارات در بخش های غیر نفتی، نوآوری و فناوری، این کشور را به عنوان یک رهبر منطقه ای در صنایع مختلف تبدیل کرده است.

وزیر اقتصاد امارات همچنین گفت؛ عملکرد اقتصاد امارات در سال 2023 با اصلاحات ساختاری مانند مالکیت 100 درصدی خارجی، تصویب قانون معاملات تجاری و اصلاح نظام اقامتی، فراتر از انتظارات توسعه یافت. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) امارات در سال جاری 3.6 درصد باشد که سهم عمده آن مربوط به بخش غیرنفتی است. علاوه بر این موقعیت استراتژیک و زیرساخت های پیشرفته دبی که به عنوان یک مرکز جهانی که مسیرهای تجاری منطقه ای را به هم متصل می‌کند، جذب سراماه گذاری و حضور شرکت های بزرگ بین المللی در امارات را تسهیل کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.