کدخبر :287260 پرینت
19 آبان 1402 - 12:26

نت بلاکس: اینترنت یمن قطع شده است

نت بلاکس - سازمان نظارت بر اینترنت جهانی - از قطع اینترنت یمن و آفلاین شدن ارتباطات شرکت مخابرات یمن تحت کنترل حوثی‌ها از حوالی بامداد امروز جمعه خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، داده‌های زنده رصد شده از سوی نت بلاکس در شبکه نشان می‌دهد که قطع کامل اینترنت از سوی شرکت مخابرات یمن تحت کنترل حوثی‌ها از حوالی بامداد امروز جمعه باعث افت ارتباطات بین المللی یمن شده است.

[node:title]

در همین حال، شفقنا به نقل از آسوشیتدپرس هم نوشت: دسترسی به اینترنت در سراسر یمن بدون هیچ توضیحی قطع شده است. معلوم نیست این قطعی به یک سری حملات پهپادی و موشکی اخیر توسط حوثی‌های یمن که رژیم اسرائیل را به دلیل جنگ با غزه هدف قرار دادند، ربط دارد یا خیر.

به گزارش آسوشیتدپرس، این قطعی در اوایل روز جمعه در حدود ساعت 00:00 به وقت گرینویچ آغاز شد و یمن نت را که اکنون تحت کنترل حوثی‌ها است، تحت تأثیر قرار داد. «نت بلاکس» گروهی که قطعی اینترنت را ردیابی می کند، و شرکت خدمات اینترنتی «کلادفلیر» این قطعی را گزارش کردند. این دو دلیلی برای این قطعی ارائه نکردند.

حوثی‌ها می‌گویند روز پنجشنبه موشکی به شهر ایلات اسرائیل در دریای سرخ شلیک کرده‌اند و همچنین یک پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper را در این هفته با موشک زمین به هوا سرنگون کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.