کدخبر :285007 پرینت
20 شهریور 1402 - 15:19

کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت با هویت جعلی

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری متصدی متخلف اپراتور تلفن همراه خبر داد که سیم کارت‌هایی با هویت سایر اشخاص به فروش می‌رساند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ مهدی فرازپور گفت: کارشناسان در پی رصد و پایش فضای مجازی، صفحه ای در اینستاگرام مشاهده کردند که گرداننده آن با فروش سیم کارت با هویت جعلی مبالغ زیادی را کلاهبرداری می کرد.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی پلیس فتا در برخورد با مجرمان سایبری، کارشناسان این پلیس پس از اخذ دستورات لازم از مقام قضائی بلافاصله رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و دقیق صورت گرفته توسط افسران پلیس فتا فردی که اقدام به تبلیغ فروش سیم کارت با هویت جعلی می کرد مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع افسران پلس فتا به محل شناسایی شده اعزام شدند و متهم  به همراه سیم کارت های جعلی دستگیر شد.

این مقام سایبری افزود: پس از دستگیری متهم و انتقال وی به مقر پلیس  مشخص گردید این فرد در یکی از نمایندگی های اپراتورهای تلفن همراه متصدی فروش سیم کارت بود که سیم کارت هایی با هویت جعلی ایجاد می کرد و با مبالغ بالا به فروش می رساند.

وی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و ابراز ندامت انگیزه خود را کسب درآمد عنوان کرد  سپس پرونده پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا انتقال داده شد.

فرازپور به تمامی افرادی که به هر نحو از هویت دیگران  سوء استفاده می کنند هشدار داد این افراد حتما گرفتار قانون خواهند شد و به شهروندان توصیه کرد از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند شهروندان می‌توانند.

رئیس پلیس فتا استان قم  از شهروندان خواست : در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  و یا با شماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
1 + 4 =
به عنوان مثال. برای 1+3، 4 را وارد کنید.