کدخبر :282190 پرینت
08 تیر 1402 - 16:24

معاون اول رئیس جمهور: یکی از مزیت های جدی کشور حوزه اقتصاد دیجیتال است

معاون اول رئیس جمهوری، گفت: ظرف چند سال آینده اقتصاد دیجیتال سهمی نزدیک به 60 درصدی از GDP جهان را به خود اختصاص خواهد داد. یکی از مزیت های جدی کشور هم همین حوزه اقتصاد دیجیتال است؛ چرا که اساس این اقتصاد مبتنی بر نیروهای نخبه، خلاق با جسارت و اعتماد به نفس است که در کشور فراوان وجود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در روز پایانی نمایشگاه الکامپ، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از این نمایشگاه بازدید کرد. در این بازدید که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید معاون اول رئیس جمهوری با حضور در غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه و گفت‌وگو با فعالان و بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنایع وابسته، آخرین تحولات و توانمندی‌های این صنعت را مورد ارزیابی قرار داد.
 
معاون اول رئیس جمهوری در پایان بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: امروز در بازدید از این نمایشگاه بخش زیادی از راه حل های حل مشکلات کشور را مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: ما با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سر و کار داشته ایم و از قبل هم اعتقاد داشتیم که ظرفیت هایی بسیار خوبی در این بخش وجود دارد.

وی گفت: ظرف چند سال آینده اقتصاد دیجیتال سهمی نزدیک به 60 درصدی از GDP جهان را به خود اختصاص خواهد داد. یکی از مزیت های جدی کشور هم همین حوزه اقتصاد دیجیتال است؛ چرا که اساس این اقتصاد مبتنی بر نیروهای نخبه، خلاق با جسارت و اعتماد به نفس است که در کشور فراوان وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: این مزیت جدی کشور است و عزم دولت بر این است که بیشترین استفاده را از این بخش ببرد. با این حال موانعی در این مسیر وجود دارد که تلاش می کنیم که آن ها را رفع کنیم.

مخبر ادامه داد: بر همین اساس در دولت مصوب شده است که همه بخش های دولتی موظف هستند که پیوست دانش بنیان مبتنی بر فناوری اطلاعات داشته باشند. امروز در همه صنایعی که به این مصوبه عمل شده و خود را مکلف به بهره گیری از دانش فناوری اطلاعات کرده اند ما شاهد بوده ایم که مسیر پیشرفت کوتاه تر شده است.

انتهای پیام
 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.