کدخبر :282040 پرینت
05 تیر 1402 - 23:36

تشریح جدیدترین دستاوردهای مبین نت در نمایشگاه الکامپ؛ دیتا در ترند تجارت حرف اول را می‌زند

معاونت فروش و بازاریابی انبوه مبین‌نت با تشریح جدیدترین سرویس‌ها و خدمات ارائه شده توسط این شرکت در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، گفت: پیشنهاد بنده این است که کسب‌وکارهای تحلیل داده، هوش مصنوعی و پردازش تصاویر در این نمایشگاه بیشتر دیده شوند، زیرا تجارت به این سمت و سو در حال حرکت است و دیتا در ترند تجارت موجود حرف اول را می‌زند، لذا مبین‌نت نیز از باب ماموریت خود در تلاش برای تامین زیرساخت و پلتفرم ابری است‌.

متن خبر

مهندس حسین افتخاری، معاونت فروش و بازاریابی انبوه مبین‌نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، پیرامون ارزیابی این نمایشگاه و تازه‌ترین محصولات ارائه‌شده توسط شرکت مبین‌نت، گفت: خوشحالم که پس از سه سال مجددا با نمایشگاه الکامپ در خدمت مردم هستیم، از نظر بنده شرکت‌ها در نمایشگاه الکامپ با تمرکز بر محصولات جدید خود حضور داشتند و کسب‌وکارهای جانبی، کمتر در این نمایشگاه مشاهده می‌شوند و کسب‌وکارهای تخصصی ارائه بهتری از محصولات خود به عمل آوردند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته و دوره کرونا بسیاری از رفتارها و الگوهای کاری تغییر کرد و شرکت‌ها دورکاری را به طور جدی اجرا کردند و در این شرایط نیازهای جدیدی نیز نمایان شده است تا با همکاری تیمی به هدف برسند که خود این موضوع نیازمند یک سری محصولات است. همچنین دورکاری نیازمند شبکه‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی مرتبط است که در شرکت مبین‌نت، پهنای باند لازم را تامین می‌کنیم و گرایش سریع‌تری را در بحث خدمات ابری داشتیم.

وی ادامه داد: امسال با حضور در نمایشگاه الکامپ علاوه بر بهبود و توسعه شبکه‌ای در حوزه اینترنت ثابت، بر اساس مجوزهای جدیدی که از سازمان رگولاتوری دریافت کردیم، ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری را نیز دنبال کردیم و محصولی را تحت عنوان فایبرلینک (FIBERLINK) با نرخ آپلود بسیار بالا داریم. از زمان ارائه این محصول، با سرعت زیادی مشتریان را جذب کرده‌ایم و مزیت رقابتی ما در مقایسه با سایر ارائه‌دهنده‌ها این است که محصول را با سرعت بیشتری به مشتری تحویل می‌دهیم و در حال حاضر تعدادی زیادی از مشتریان یا تحویل گرفته‌اند و یا در صف تحویل هستند.

افتخاری افزود: محصولات دیگر شرکت مبین‌نت، مربوط به سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری است و این سرویس‌ها دامنه بسیار گسترده‌ای دارند. تمرکز ما بر روی ارائه زیرساخت‌های ابری بوده و فقط بحث منابع پردازشی را ارائه نمی‌دهیم بلکه در کنار آن سایر سرویس‌های مرتبط را نیز دنبال می‌کنیم؛ چه در سطح فریلنسر و چه در سطح شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، متدهای مربوط به توسعه زیرساخت آن‌ها مربوط به این حوزه‌ها است. ما با محصول مبیکلود به پشتوانه پهنای باند بالا و دیتاسنترهای مجهزمان، توانستیم این حوزه را به طور تخصصی ادامه دهیم.

معاونت  بازاریابی و فروش انبوه مبین‌نت تاکید کرد: مبین‌نت بر روی یک محصول اختصاصی به نام مبینیو نیز کار کرده است که در دوران کرونا به بهره‌برداری رسید و اکنون نسخه دوم آن را به شکل توسعه‌یافته ارائه‌ می‌دهد. این محصول در نوع خود منحصربه‌فرد است و مشابه خارجی ندارد. با محصول مبینیو، دوربین‌های مداربسته‌ای را که توسط مردم و کسب‌وکارها شناخته‌شده است و به صورت شخصی برای نظارت تصویری به کار می‌رود، با چند کلیک و بدون اضافه کردن هیچ گونه تجهیزات و دستکاری در سیستم‌های فعلی آن‌ها، تبدیل به دوربین‌های ابری کرده‌ایم.

وی افزود: در واقع حافظه این دوربین‌ها به حافظه ابری تبدیل می‌شود و زمانی که این اتصال صورت می‌گیرد، با استفاده از یک پلتفرم فارسی و کاربرپسند، کاربر می‌تواند تصاویر خود را به انواع حالت‌ها مدیریت کند و علاوه بر تماشای زنده که بر روی همه دوربین‌ها وجود دارد، می‌تواند از هر جای دنیا به تصاویر آرشیو خود دسترسی داشته و آن‌ها را دانلود کند‌. همچنین همسان‌سازی زمان‌بندی دوربین‌ها را نیز داشته باشد. این تصاویر تا مدت زمان مشخصی بر روی فضای ابری ذخیره می‌مانند و کاربر می‌تواند با دانلود آن‌ها، تصاویر را برای همیشه در اختیار داشته باشد.

[node:title]

افتخاری، گفت: این محصول به صورت Open API نیز توسعه پیدا کرده و شرکت مبین‌نت به دنبال این است که در گام بعدی برای همه شرکت‌ها، فریلنسرها و افرادی که تخصصی در پردازش تصاویر دارند، وظایف مختلف پردازش تصاویر را بر روی این پلتفرم به کاربر ارائه دهد که یک درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان پردازش تصاویر است. افرادی که دوربین آن‌ها برای پنج نسل گذشته است نیز می‌توانند دوربین خود را با کمترین هزینه و با هر برندی به یک دوربین هوشمند تبدیل کنند‌.

وی ادامه داد: ما کاربر را محدود به استفاده از اینترنت مبین‌نت و خرید دوربین خاصی نمی‌کنیم چون می‌تواند اینترنت خود را از هر سرویس‌دهنده دیگری تهیه کند، اگرچه در صورت استفاده کاربران از اینترنت مبین‌نت، ترافیک آن‌ها رایگان خواهد بود زیرا مکانیزم‌های فشرده‌سازی تصاویری که مبین‌نت بر روی این سرویس اجرا کرده است با همه سرویس‌های اینترنت در کشور سازگار است و اختلالی در سیستم آن‌ها ایجاد نمی‌کند؛ به عبارت دیگر کاربران هر برند دوربینی را که مدنظرشان است، می‌توانند تهیه کنند که با چند کلیک به سرویس ابری مبینیو تبدیل می‌شود. کاربر با یک هزینه اندک، علاوه بر دسترسی، امنیت خود را افزایش می‌دهد زیرا یکی از موضوعاتی که ما را به سمت توسعه محصول سوق داد این بود که افراد حین استفاده از دوربین ممکن است دچار حادثه‌ای شوند و یا هارد دیسک آن‌ها با آسیب یا سرقت مواجه شده و دسترسی به تصاویر نیز مختل شود. در این شرایط با استفاده از این سرویس تا آخرین لحظه دسترسی کاربران به تصاویر وجود دارد و تصاویر به صورت رمزنگاری‌شده بر روی فضای ابری است و آن‌ها می‌توانند در صورت لزوم به مراجع ذی‌ربط ارائه دهند. وی همچنین گفت: روش توسعه محصول مبین‌نت به این صورت بوده است که تصاویر رمزنگاری و بر روی فضای ابری ذخیره می‌شوند.

افتخاری تشریح کرد: پیشنهاد بنده این است که کسب‌وکارهای تحلیل داده، هوش مصنوعی، پردازش تصاویر در این نمایشگاه بیشتر دیده شوند، زیرا تجارت به این سمت و سو در حال حرکت است و مبین‌نت نیز از باب ماموریت خود در تلاش برای تامین زیرساخت و پلتفرم ابری است‌. امیدواریم فعالان به این سمت بروند زیرا دیتا در ترند تجارت موجود حرف اول را می‌زند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.