کدخبر :279712 پرینت
05 اردیبهشت 1402 - 09:00

اسماعیلی، نماینده مجلس: دولت قانون رتبه‌بندی را ناقص اجرا و کام معلمان را تلخ کرد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت قانون رتبه‌بندی معلمان را ناقص اجرا کرد اما مجلس با نظارت بر اجرای این قانون حقوق معلمان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهدی اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هماهنگی و تعامل بین قوا در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم، هم افزایی و توامندسازی کشور، عنوان کرد: در این راستا ضرورت دارد که تمامی دستگاه‌ها بر مبنای یک هدف واحد تعامل داشته باشند و بر همین اساس مجلس برابر وظایف قید شده در قوانین بالادستی به ویژه قانون اساسی با تعامل به وظایف خود عمل می‌کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه همه وظایف قید شده در قانون اساسی برای سه قوه ختم به ارائه خدمت به مردم و توامندسازی کشور می‌شود، افزود: در واقع وظایف قوای سه گانه هم‌راستای یکدیگر بوده نه در جهت مخالف؛ به همین جهت سه قوه باید به وظایف خود در راستای هم افزایی عمل کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه انتظار داریم دولت نیز مجلس را همراه خود در حل مشکلات بداند، ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس با انجام وظایف قانونی خود در جهت خدمت به مردم حرکت کرده، دولت نباید این انتظار را داشته باشد که مجلس از وظایف قانونی خود کوتاه بیاید.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مجلس به عنوان یک مرکز ریل گذاری در رأس امور بوده و این مسیر باید به نحوی طراحی شود که دولت روی ریل درستی قرار گیرد و مجلس نباید در انجام وظایف خود کم کاری کند.

وی تأکید کرد: همچنین توصیه ما این است که قوای دیگر تعامل بیشتری با مجلس داشته باشند تا ریل گذاری برای حرکت درست در جهت خدمات رسانی به مردم، دقیق تر، علمی تر و مؤثر تر باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به یکی از قوانین مصوب مجلس در زمینه رشد و تعالی مقام و منزلت معلم اشاره و عنوان کرد: در اجرای قانون رتبه‌بندی قصوراتی رخ داد که ذائقه معلمان به ویژه پیش از شروع سال 1402 را تلخ کرد که با پیگیری‌ نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش این موضوع دنبال و بخش مهمی از مطالبات معلمان در همان تعطیلات عید پرداخت شد.

وی اضافه کرد: پس از تعطیلات نوروز نیز طی جلسات مختلفی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش برای اجرای درست برگزار شد و این نظارت‌ها ادامه دارد، لذا نظارت مجلس برای خدمت رسانی بهتر به معلمان و حفظ جایگاه و شأن آن‌ها بوده و انتظار داریم در آستانه هفته معلم نیز نارسایی‌های موجود در این قانون برطرف شود.

فرصت معلمان برای بارگذاری مدارک رتبه‌بندی تا ۹ اردیبهشت ادامه دارد

رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص گفته است: «اولویت ما در موضوع رتبه‌بندی دو مسئله است؛ نخست، معلمانی که فاقد رتبه هستند و دوم معلمان معترض به رتبه‌ها؛ فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است و کارگروه‌های ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد می‌پردازند، همزمان موضوع بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم شروع شده است و موضوع پایش رتبه‌های اهداشده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست می‌آید بتوانیم آیین‌نامه را اصلاح کنیم.»

با وجود این، هم‌اکنون معلمان با دو پرسش اصلی مواجه هستند:

نخست، برای بارگذاری مدارک جدید تا چه‌زمانی فرصت دارند؟

دوم، آیا امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که به آن اعتراض نکرده‌اند هم فراهم می‌شود؟

در همین ارتباط مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی درباره ثبت مدارک جدید برای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: معلمانی که مراحل رتبه‌بندی را طی و کارنامه خود را مشاهده کردند تا 9 اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک جدید فرصت دارند.

وی افزود: برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند که به‌محض قطعی شدن رتبه‌ها و تأیید توسط هیئت‌های ممیزه، کارنامه آنها قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن 10 روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند چون حق آنها برای ثبت اعتراض محفوظ است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل گستردگی کار، فرآیند قدری زمان‌بر شد اما به‌زودی تمام اعتراضات را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه کمیسیون موارد خاص به‌زودی تشکیل خواهد شد، متذکر شد: این کمیسیون پس از بررسی‌های لازم به معلمانی که بنا به دلایلی نتوانستند مدارک را بارگذاری کنند، فرصت مجدد خواهد داد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.