کدخبر :273707 پرینت
07 آبان 1401 - 10:26

اتصال سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به درگاه ملی مجوزهای کشور

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با برقراری ارتباط میان سامانه‌های زمین و درگاه ملی مجوزها، از این پس متقاضیان دو خدمت صدور جوازهای تغییر کاربری اراضی و تاسیس شهرک می‌توانند به صورت غیرحضوری نسبت به ثبت و پیگیری درخواست‌های خود اقدام کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با برقراری ارتباط میان سامانه‌های زمین و درگاه ملی مجوزها، صدور دو مجوز تسهیل شد.

جواد موحد معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران اتصال سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به درگاه ملی مجوزهای کشور را یکی از اساسی‌ترین پایه‌های توسعه خدمات زمین محور در کل کشور تا پایان سال جاری دانست و افزود: تا پیش از این متقاضیان دو خدمت «صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» و «صدور جواز تأسیس شهرک‌ یا نواحی صنعتی غیردولتی» ناگزیر به پیمودن فرآیندی زمان‌بر و طولانی بودند تا بلکه بتوانند از آخرین وضعیت درخواست مجوز خود باخبر شوند. اما با تعاملاتی که میان سامانه‌های زمین و درگاه ملی مجوزها صورت گرفت از 30 مهرماه سال جاری در گام ابتدایی، اتصال لازم برای خدمات یاد شده برقرار شد و تلاش برای تسری پیداکردن این مهم به کلیه خدمات حوزه زمین ادامه خواهد داشت.

موحد، با بیان این که اتصال سامانه‌های زمین و مجوزها صرفا یک رویداد فنی نیست و اثرات آن نقش قابل توجهی را در جلوگیری از سردرگمی متقاضیان ایفا می‌کند؛ گفت: در حال حاضر استعلاماتی نظیر وضعیت ملی بودن اراضی، حریم راه‌، حریم راه‌آهن، حریم خطوط و تأسیسات آب و فاضلاب، حریم خطوط و تأسیسات فرودگاهی، اصالت مجوزهای زیست‌محیطی، اصالت جواز تأسیس صنعتی و سایر استعلامات پایه مورد نیاز جهت دریافت مجوز در کمترین زمان ممکن به صورت الکترونیکی اخذ می‌شود که نقش مهمی را در صرفه‌جویی زمان و هزینه مردم به عهده دارد.

هم اکنون سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به نشانی https://iraneland.ir/ و درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به نشانی https://mojavez.ir/ در دسترس عموم متقاضیان قرار دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.