شکست بازی "تتریس" توسط شبکه عصبی مصنوعی
بالاخره بازی قدیمی ویدئویی و معروف تتریس از پای درآمد.
به گزارش سیتنا از اسپوتنیک، شبکه عصبی مصنوعی StackRabbit که در تتریس، بازی افسانه ای طراحی شده توسط یک مهندس شوروی، بسیار خوب عمل می کرد، موفق شد بازی قدیمی تتریس را شکست بدهد.
این شبکه عصبی مصنوعی چگونه کار می کند؟ برخلاف شخص، به سرعت وضعیت بازی را تجزیه و تحلیل می کند و اقدامات لازم را انجام می دهد.
برای چابکترین بازیکنان زنده، تتریس در سطح 29 به پایان میرسد، زمانی که سرعت بازی، انتخاب قطعات را غیرممکن میکند. StackRabbit توانست جلوتر رفته و به سطوحی برسد که در نظر گرفته نشده بودند.
این بازی با امتیاز 102 میلیون به طور کامل در سطح 237 شکسته شد. پس از آن، تتریس شروع به رفتار عجیب کرد: طرح های رنگی اشتباهی ایجاد کرد و امتیازات را اشتباه شمارش کرد.
جالب اینجاست که حتی پس از بیش از 8000 شکل، محبوب ترین شکل I همچنان نادرترین نوع آن بود.
تتریس نوعی بازی ویدئویی معمایی مصور رایانهای شبیه به یک پازل بیانتها است که در آن از قطعات یا مهرههای چهارگوشی به نام تترومینو استفاده میشود. طراح و برنامهنویس این بازی در اصل توسط طراح بازی روسی الکسی پاژیتنوف انجام شدهاست. این بازی در ۶ژوئن ۱۹۸۴ منتشر شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید