کدخبر :263159 پرینت
16 آبان 1400 - 15:01

نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات توسط شرکت مخابرات برگزار شد

سرپرست معاونت امور مشتریان و تجاری شرکت مخابرات ایران، گفت: حوزه شبکه و فناوری اطلاعات و پیشرفت در این حوزه متناسب با دنیای امروز ارتباطات حائز اهمیت است و بسیاری از فرایندهای غیر ضروری باید قطع و بهینه سازی شود.

متن خبر

نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با حضور مدیران ارشد ستادی و مدیران مناطق شرکت مخابرات ایران به صورت حضوری و ویدیو کنفرانسی با سراسر کشور در روز یک شنبه ۱۶ آبان ماه برگزار شد.

حل مشکلات حرفه ای و استفاده بهینه از سرمایه های انسانی شرکت ضروری است

دکتر زارعیان در این نشست با اشاره به اینکه کار گسترده در بازاریابی و فروش باید به همراه استفاده بهینه از نیروهای موجود باشد گفت: این نکته مهم باید در تمام بخش های دیگر شرکت نیز مورد تاکید قرار گیرد.

وی با تاکید به کسب درآمد و کاهش هزینه ها گفت: کارگروهی در حال تشکیل است که تمام مسایل باقی مانده بین FCP ها و شرکت مخابرات به ویژه از نظر مالی را بررسی و در جهت حل آن اقدام شود.

وی با اشاره به کارهای گرفته در حوزه تجاری گفت: در حال حاضردر این بخش ، تاخیر جایز نیست و حتی در صورت وجود ریسک ، باید ریسک پذیری را نیز به همراه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه شبکه و فناوری اطلاعات و پیشرفت در این حوزه متناسب با دنیای امروز ارتباطات، گفت: بسیاری از فرایندهای غیر ضروری باید قطع و بهینه سازی شود.

دکتر زارعیان افزود: در تلکام های برجسته دنیا حداقل یک سوم نیروها در بخش تجاری متمرکز هستند و در حوزه تجاری شرکت مخابرات ایران نیز به عنوان بخش درآمدزای شرکت، تحولات گسترده ای باید انجام شود.

با استفاده حداکثری از شرایط و دارایی های موجود می توان به توسعه برسیم

دهناد با بیان اینکه جلسه هم اندیشی با مدیران و مجموعه مخابرات بسیارارزشمند است افزود: مشکلات استانی و مشکلات مناطق مخابراتی یکی ازمهمترین مسایلی است که برای رفع موانع و توسعه مخابرات باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و ایجاد حلقه اتصال بین استان ها و ستاد مخابرات ایران، یکی از کلیدی های مشکلات داخلی مخابرات است،افزود: هر استانی باید به سمت خودگردانی رفته و مشکل زیان دهی را برطرف کند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: باید بپذیریم که یک بنگاه اقتصادی هستیم و با برنامه ریزی و رقابت ًمناسب می تواند فاصله را کم کنیم و به اهداف شرکت برسیم .

وی افزود: فقط در یک حوزه طرح همکدی حدود ۸ هزار میلیارد تومان خسارت به شرکت مخابرات ایران وارد شده است.

مهندس دهناد در خصوص ملاک های ارزیابی استان ها نیز عنوان کرد: مهمترین نکته که باید به ارزیابی استان ها اضافه شود این است که هر استان به چه میزان -حداکثری یا حداقلی- از امکانات موجود برای سود آوری و توسعه استفاده کرده است.

ارزیابی مناطق در توسعه و پیشرفت متوازن شرکت مخابرات اهمیت دارد

دکتر نبی زاده با تاکید بر مدیریت عملکرد شرکت گفت: هدف از ارزیابی، تمرکز بر اقدامات مهم و کلیدی، ارایه مداوم بازخورد و اطلاعات درست در زمان مناسب است .

وی افزود: استفاده از پایش عملکرد، مشکلاتی نیز دارد که شامل تمرکز صرف بر روی نتایج و عدم تفسیر صحیح پایش عملکرد می باشد.

معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران با تشریح مدل ارزیابی عملکرد مناطق گفت: عملکرد از سه جهت سنجیده می شود؛ مقایسه استان با خود استان، مقایسه استان با سایر استان ها و مقایسه استان با میانگین برنامه ها است گفت: توجه به مشکلات استان هادر پایش عملکرد، در نظر گرفته و در پایش ارزیابی مناطق دیده می شود.

وی افزود: حوزه تجاری، فناوری اطلاعات و شبکه به عنوان پیشران تمام حوزه ها ، اثرگذار در ارزیابی عملکرد در بیشتر شاخص ها هستند.

دکتر نبی زاده همچنین اظهار داشت: اکوسیستمICTبه سرعت در حال پیشرفت است و با بهبود ارزیابی عملکرد استان ها و هماهنگی بیشتر با حوزه ستادی شرکت مخابرات ایران می توان در حوزه داخلی حداکثر بازده و بهینه سازی را داشت.

معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران افزود: با اشاره به اجرای مدل جدیدی از ارزیابی عملکرد در شرکت ، گفت: در این مدل اهمیت بیشتر به اولویت های راهبردی و شاخص های قابل اتکا و مستند داده می شود.

وی اظهار داشت: در مدل جدید، تاثیر رضایت مدیریت ارشد سازمان بر ارزیابی تعریف جوایز و اخطار های میان دوره ای ، در نظر گرفتن صحت و دقت صورت های مالی و گزارش های خود اظهاری در مدل جدید انجام می شود.

دکتر نبی زاده با تقدیر از عملکرد اکثر استان ها در افزایش رتبه عملکرد خود گفت: در نتیجه تمام این عملیات نقاط قابل بهبود شناسایی شده و تمرکز شرکت بر افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف قرار می گیرد.

رشد و توسعه متوازن شرکت با تفویض اختیار به تمام مناطق مخابراتی صورت می گیرد

رییس هیِئت مدیره شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: با توجه به تفاوت های اساسی در مناطق مخابراتی ، هنر مدیریت مرکزی شرکت تفویض اختیار به تمام مناطق در ضمن حفظ نظم، یکنواختی و هارمونی در مجموعه شرکت است که رشد و توسعه متوازن و رضایتمندی مشتریان از آن حاصل می شود.

در این مراسم که مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت، معاونین ستادی شرکت، مدیران مناطق و روسای مراکز به صورت ویدیوکنفرانس از سراسر کشور حضور داشتند، دکتر محمودزاده با بیان مطلب فوق اعلام کرد: قابل احصاء و بررسی بودن فعالیت سازمان، یکی از شاخص های مدیریت عملکرد است و در این مسیر شرکت مخابرات ایران باید به سمت شفاف سازی کامل اطلاعات حرکت کرده و بتواند تمام داده های حاصل از فعالیت مناطق را با شفافیت و وضوح کامل دریافت و بررسی نماید.

وی با بیان اینکه مناطق و مراکز مخابراتی در سراسر کشور حقیقتا به عنوان قلب تپنده ی فعالیت ما حساب می شوند ، اظهار داشت: مجموعه ستاد مخابرات ایران و مراکز استان ها ، باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با اتخاذ راهبردهای بهتر بخشی از دشواری فعالیت این عزیزان را کمتر کنند.

دکتر محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر و پس از خصوصی شدن مخابرات ، این شرکت یکی از سخت ترین وضعیت ها را از جهت حل مشکلات درون و برون سازمانی دارد، گفت: بر این اساس مدیریت ارزیابی عملکرد و رفع مشکلات آن ، اهمیت بیشتری نسبت به سایر مجموعه ها پیدا می کند.

وی با تاکید برانباشت سرمایه انسانی و مطالبات باقیمانده در این بخش یادآور شد: هریک از مدیران مناطق به عنوان پیشتاز عملکرد شرکت در آن استان سهم زیادی در حل و فصل مباحث مربوط به منابع انسانی و تحقق رضایتمندی کارکنان ، که در نهایت به رضایتمندی مشتریان منجر می شود، بر عهده دارند.

رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، این مجموعه را به ژنراتوری تشبیه کرد که علاوه بر اینکه همواره باید روشن بماند ودر حل مشکلات نیز باید همزمان عمل کند؛گفت : یعنی علاوه بر حل مشکلات داخلی در بخش های مختلف شرکت ، از همگامی با ارایه سرویس ها طبق آخرین نسل های فناوری و ارایه ارزش افزوده های دلخواه مشتریان غافل نماند.

دکتر محمودراده با بیان اینکه طبق مطالب گفته شده ، واژه رشد باید به معنای واقعی کلمه در تمام اجزای شرکت ساری و جاری شود ، گفت: به منظور تحقق این رشد، تمام فعالیت ها باید به سمت سرویس محور بودن و حفظ تنوع در ارایه خدمات حرکت کند.

وی افزود: نگهداشت مشتری ، مهمترین خدمت مجموعه مخابرات ایران است زیرا بهترین معرف و تبلیغات برای شرکت در تمام حوزه ها ، خود مشتریان هستند که در صورت دریافت بهترین سرویس ها با هزینه متناسب، مشتریان جدید را بدون هیچ هزینه ای به سمت شرکت رهنمون می سازند.

در ادامه این مراسم به منظور آشنایی بیشتر با دغدغه های مدیران استان ها و توجه به مسایل مناطق، مدیران مناطق تهران، یزد، کردستان و خراسان رضوی در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری چنین جلساتی به صورت مبسوط تر، دغدغه ها و مطالب مد نظر خود را درباره مسایل مربوط به استان خود و راه حل های هم افزایی بیشتر برای به اشتراک گذاشتن تجارب خود با هدف درآمدزایی بهتر و کاهش مشکلات شرکت در بخش های مختلف عنوان کردند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.