هوشمندسازی فرودگاههای کشور
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: از مسیر هوشمندسازی میتوانیم به سه هدف مهم برسیم که بحث اول ارائه تسهیلات و خدمات بهتر به مسافران است. بحث دوم استفاده بهینه از منابعی است که در اختیار داریم و مورد سوم بحث کاهش مخاطرات و خطاها است که در حوزههای هوانوردی و فرودگاهی میتوانیم آنها را حاصل کنیم.
به گزارش سیتنا، مهر به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، نوشت: سیاوش امیرمکری در مراسم افتتاح پروژههای هوشمندسازی برخی فرودگاههای کشور گفت: از نتایج درگیری دنیا با کرونا ویروس این بود که در بخش بررسی شرایط مقابله با این بلای جهانی، مطالعات بسیار خوبی توسط امور بینالملل شرکت فرودگاهها صورت پذیرفت و از این رهگذر، به اولویت هوشمندسازی رسیدیم که مورد پیشنهاد و تأیید ایکائو، یاتا و انجمن جهانی شرکتهای فرودگاهی بود.
امیرمکری ادامه داد: این شروع تمرکز ما بر موضوع بود و همگام با شعار جهانی هوانوردی، مهمترین اقدام را «تأمین اطمینان خاطر مسافران هوایی» در دستور کار قرار دادیم که ارائه خدمات هوشمندسازی از مؤثرترین در این زمینه بود.
وی تصریح کرد: اقدام نخست ما تشکیل کمیته هوشمندسازی متشکل از افراد متخصص و صاحبان تجربه بود که با یک کار تیمی و جدی به نتایج اولیه این ایده و برنامه در فرودگاهها رسیدیم.
امیرمکری ادامه داد: از مسیر هوشمندسازی میتوانیم به سه هدف مهم برسیم که بحث اول ارائه تسهیلات و خدمات بهتر به مسافران است. بحث دوم استفاده بهینه از منابعی است که در اختیار داریم و مورد سوم بحث کاهش مخاطرات و خطاها است که در حوزههای هوانوردی و فرودگاهی میتوانیم آنها را حاصل کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها تاکید کرد: پس از اینکه توانستیم سند جامع هوشمندسازی را به نتیجه درخوری برسانیم و همچنین پس از دو فرودگاه طرح پایلوت، لازم است که اولویتهای هوشمندسازی در فرودگاهها را شناسایی کنیم و همچنین فرودگاههایی که زیرساختهای فراهمتری در امر هوشمندسازی دارند را وارد میدان کنیم.
امیرمکری نکته مهم در این زمینه را وجود بحث هوشمندسازی در همه طراحیهای زیرساختی و هوانوردی دانست و گفت: لازم است بحث هوشمندسازی در همه بخشهای فرودگاهی و هوانوردی وجود داشته باشد؛ چراکه فرودگاهها با توجه به وجود زیرساختهای لازم میتوانند الگوی هوشمندسازی در کل کشور و درخور ایران باشند.
وی انجام هوشمندسازی را تنها منوط به بحث زیرساختها و تأمین تجهیزات ندانست و تصریح کرد: فرهنگسازی در جهت آگاهیرسانی از هوشمندسازی فرودگاهها به مردم و مسافران -در فضای فرودگاهی و همچنین پرتال شرکت- میتواند آنها را با خدمات نوین فرودگاهی آشنا کند تا آنها بتوانند روند انجام سفر خود را مدیریت کنند.
امیرمکری در انتها ابراز امیدواری کرد طرحهای هوشمندسازی در همه فرودگاههای کشور اجرا شود و شاهد توسعه خدمات فرودگاهها باشیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید