فروش آمازون در دوران کرونا از انتظارات وال استریت هم فراتر رفت!
ارزش سهام آمازون به لطف رشد فروش آنلاین در دوران پاندمی کرونا، پس از اعلام درآمد سه ماهه اول سال جاری میلادی این شرکت که بسیار فراتر از انتظارات وال استریت بود، بیش از ۳ درصد صعود کرد و به ۱۰۸.۵ میلیارد دلار رسید.
به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، نتایج سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نشان میدهد که فروش سالانه این شرکت برغم همه گیری کرونا ۴۴ درصد افزایش داشته و به ۱۰۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.
این در حالی است که تعداد کمی از شرکت ها به اندازه آمازون از افزایش خرید آنلاین همه جانبه بهره مند شدهاند.
آمازون انتظار دارد جهش درآمدیاش در سه ماهه دوم نیز ادامه یابد. این گمانه زنی به کاهش ترس سرمایه گذاران از کند شدن تجارت در شرایط پساکرونا کمک میکند.
انتظار این شرکت برای کسب ۱۱۰ تا ۱۱۶ میلیارد دلار فروش از پیش بینی ۱۰۸.۶ میلیارد دلاری وال استریت نیز فراتر میرود.
آمازون با اعلام اینکه زمان تخفیف ویژه سالانه اش (Prime Day) امسال در ماه ژوئن است میگوید انتظار دارد این تصمیم به درآمد سه ماهه دوم این شرکت کمک کند. به طور معمول تخفیف دو روزه آمازون در هر سال، در ماه ژوئیه برگزار میشود. این شرکت سال گذشته و در دوران طغیان کرونا زمان تخفیف ویژه خود را به اکتبر تغییر داده بود.
برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون در خصوص چرایی اتخاذ این تصمیم گفت که به اعتقاد مدیران شرکت، تاریخ جدید در سه ماهه دوم، زمان بهتری است که امسال آزمایش میشود.
بحث در مورد زمان تخفیقف ویژه در حالی است که جدای از بخش اصلی خرده فروشی، تجارت پردازش ابری و تبلیغات آمازون همچنان از رونق برخوردارند.
در طول سه ماه گذشته، خدمات وب آمازون ۱۳.۵ میلیارد دلار فروش خالص داشت که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است. اگر چه آمازون فروش تبلیغات را فاش نمیکند اما تبلیغات در بخش «سایر» درآمدها قرار دارد که شاهد رشد ۷۷ درصدی سالانه به ۶.۹ میلیارد دلار بود.
سرویس پخش آنلاین آمازون (Prime Video) در دوران همه گیری کرونا یکی از بخشهای این شرکت بود که به مشتریان برای استفاده از سرگرمیهای آنلاین خدمات میداد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید