کدخبر :255425 پرینت
23 اسفند 1399 - 15:31

توسعه صادرات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به افغانستان در دستور کار

برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست تخصصی صادراتی در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰، با حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در افعانستان و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عصر روز چهارشنبه (20 اسفندماه 1399) نشست صادراتی، پیرامون توسعه صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور افغانستان و هماهنگی حضور هیات عالی‌رتبه، متشکل از رؤسای شرکت‌های بزرگ حوزه ساختمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور افعانستان در نیمه دوم فروردین ‌ماه 1400، با حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در افعانستان و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

این برنامه نشست تخصصی، در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ با حضور هیاتی عالی‌رتبه، متشکل از رؤسای شرکت‌های بزرگ حوزه ساختمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات از کشور افعانستان و با هدف برگزاری جلسات تخصصی، بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و همکاری تجاری با ایران برگزار خواهد شد.

این برنامه سه روزه توسط نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی ایران در افعانستان برنامه‌ریزی و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران برگزار می‌شود و فعالان اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی کشور افعانستان می‌توانند با دبیرخانه اتحادیه هماهنگی لازم را به عمل آورند.

یکی از اهدف حضور این هیات تجاری-فناوری، توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در بازار افغانستان است. کشور افغانستان یکی از بازارهای مطلوب جهت توسعه صادرات محصولات تولیدی/ خدمات واحد‌های صنعتی صنعت ICT  جمهوری اسلامی ایران است که باید از این فرصت در راستای رونق تولید، صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت بهینه استفاده کرد.

گغتنی است که اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی، در حوزه‌های مهم و راهبردی شامل ایجاد زیرساخت‌ها، سیاست‌گذاری و هدایت مناسب برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها، ایجاد، تقویت، گسترش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی، پشتیبانی و حمایت مالی، ایجاد و توسعه شبکه صندوق‌های پژوهش و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ایجاد پایگاه‌های صادراتی، هم‌سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی است که در طول چند سال اخیر بسیار موثر و راه‌گشا بوده است و تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناور کشور با حمایت‌های این صندوق توانسته‌اند صادرات قابل توجهی را به کشورهای منطقه داشته باشند.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حضور اعضای فعال خود و بهره‌گیری از این فرصت استثنایی، در طول این گردهمایی، برنامه‌های مدونی را تدارک دیده که می‌توان به برگزاری جلسات تخصصی با شرکت‌های افغانستانی و بازدید آن‌ها از خط تولید برخی از شرکت‌های تولیدی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان اشاره کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.