توسعه عینک مسیریاب هوشمند برای رانندگان آمازون
آمازون برای رانندگان تحویل دهنده بار خود، عینک مسیریاب هوشمندی طراحی کرده که به آنها در مسیریابی بهتر در مراحل نهایی تحویل بسته ها به مشتریان کمک می کند.
به گزارش سیتنا، کمپانی «آمازون» در حال توسعه «عینک مسیریاب» هوشمندی است که برای رانندگان تحویلدهنده بار این شرکت خردهفروشی آنلاین طراحی شده است و به آنها در مسیریابی بهتر در مراحل نهایی تحویل بستهها به مشتریان کمک کند.
این عینکها مجهز به یک صفحه نمایش کوچک هستند، و راهنمایی لحظهبهلحظهای در طول مسیر و در هر توقف به رانندگان ارائه میدهند و به آنها در مسیریابی در برابر موانعی مانند آسانسور و سگهای تهاجمی کمک میکنند.
هدف این عینکها کاهش زمان تحویل بار است و به رانندگان امکان میدهد تا بدون نیاز به دستگاههای «جیپیاِس» قدیمی بستههای بیشتری برسانند. این پروژه بخشی از استراتژی گستردهتر آمازون برای کاهش هزینههای تحویل و افزایش سود در مواجهه با رقابت از سوی خردهفروشانی مانند «والمارت» است.
مرحله «آخرین مایل» که بخش نهایی تحویل بسته به مشتری است، هزینهبر و از نظر لجستیکی پیچیده است. آمازون اکنون تمرکز خود را بر «آخرین صد یارد» قرار داده است، و اخیراً اسکنری روی سقف ونهای تحویل بار کارگذاری کرده که در هر توقف بستهای که باید تحویل داده شود را با نور سبز مشخص میکند.
عینکهای جدید که با کد داخلی «آملیا» شناخته میشوند، بر اساس عینکهای هوشمند «اِکو فریمرز» آمازون طراحی شدهاند که امکان تعامل صوتی و شنیداری با «الکسا» را فراهم میکنند. این عینکها عکس تأیید تحویل بار را نیز میگیرند.
با این حال، همچنان چالشهایی وجود دارد، از جمله ساخت باتری سبک و بادوام برای یک شیفت کامل، جمعآوری دادههای دقیق از خیابانها و خانهها، و حل مشکل احتمالی ناراحتی برای رانندگانی که از عینکهای طبی استفاده میکنند.
فروش عینکهای اکو فریمز آمازون محدود بوده و تا اواخر 2023 کمتر از 10000 مورد فروش داشتهاند، هرچند آمازون این آمار را به چالش کشیده است. انتظار میرود نسل جدید این عینک، شامل صفحهنمایش داخلی مانند عینکهای تحویل بار، پیش از نیمه سال 2026 به بازار عرضه شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید