کد مطلب: 

255190

مجلس از تسهیل ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به بازارهای داخلی و صادراتی حمایت می‌کند

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مجلس از شرکت‌های دانش بنیان فعال برای ارتقای کیفیت محصولاتشان در بازار حمایت می‌کند و در تلاشیم تا با کمک به رشد شرکت‌های دانش بنیان نوپا، ورود آنها به بازارهای داخلی و صادراتی را تسهیل کنیم.
مجلس از تسهیل ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به بازارهای داخلی و صادراتی حمایت می‌کند

به گزارش سیتنا، زهره الهیان با اشاره به ایجاد ارزش افزوده با اتکا بر علم، گفت: در شرایطی که کشور مورد تحریم ظالمانه قدرت‌های بزرگ جهان قرار گرفته است و با وجود مشکلاتی که در فروش نفت وجود دارد می‌توانیم در راستای کاهش وابستگی بودجه به نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده و با تولید علم ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ثروت عمومی کشور را نیز بیشتر کنیم.

وی در مورد میزان حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: مجلس در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان فعال است و با طرح جهش تولید دانش بنیان، قصد ارتباط با شرکت‌های این حوزه و حمایت از آنها را دارد. همچنین با توجه به اینکه شعار سال جاری «جهش تولید» است، تولید محصولات دانش بنیان یا بخشی از تولیداتی که به شرکت‌های دانش بنیان وابسته است باید جهش پیدا کند؛ بر این اساس نیاز است که از جوانان متخصص و دانشمند کشور حمایت کنیم تا با تقویت شرکت‌های نوپا و ارائه تسهیلات و محل کار، امکانات رشد و ارتقای آنها را فراهم کنیم.

الهیان ادامه داد: حمایت مجلس به دو شکل می‌تواند محقق شود؛ اول ارتقای کیفیت و حمایت از شرکت‌هایی است که در حال حاضر فعال هستند و محصول در بازار دارند و جنبه دیگر تقویت شرکت‌های دانش بنیان نوپا است که بتواند به تولید انبوه دست یافته و محصول خود را در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنند که این امر منجر به درآمدزایی بیشتر، ارتقای کیفیت و بروزآوری محصولات می‌شود. افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان نشان دهنده ظرفیت نیروی جوان کشور است که توانسته‌اند ایده‌های نوآورانه خود را به مرحله تولید محصول متکی بر دانش برسانند.

مجلس در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان فعال است و با طرح جهش تولید دانش بنیان، قصد ارتباط با شرکت‌های این حوزه و حمایت از آنها را دارد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نهادهای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با دو مشکل روبرو هستند؛ یکی تامین منابع مالی که این امر می‌تواند با ارائه تسهیلات از طریق بانک‌ها(به عنوان یکی از همکاران صندوق نوآوری در تامین مالی اکوسیستم نوآوری) با بهره کم تامین شود. دیگری نیاز شرکت‌های دانش بنیان به تامین محل کار است. با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها در تمام شهرهای کشور دارند می‌توان تدبیری اتخاذ کرد و مکان‌های موجود در این دانشگاه‌ها که به واسطه آموزش مجازی و کرونا بلا استفاده مانده‌اند با اجاره کم و با تمامی تجهیزات موجود به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان از دولت خواست تا آیین‌نامه‌های دست و پاگیر را که مانع پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان می‌شود را برداشته و راه را برای پیشرفت اکوسیستم نوآوری کشور هموار کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-06 10:29

افزودن دیدگاه جدید