کدخبر :213726 پرینت
09 خرداد 1397 - 15:58

گزارش بی.بی.سی از روزهای بعد از فیلترینگ تلگرام در روسیه؛

موفقیت 15 تا 30 درصدی فیلترینگ تلگرام در روسیه/ درخواست کمک روسیه از اپل و مذاکره با شرکت گوگل برای مسدودسازی کامل تلگرام/ اختلال در پیام‌رسان های دیگر پس از مسدودسازی تلگرام در روسیه

نهاد نظارتی ارتباطات، مخابرات و رسانه‌های روسیه از شرکت اپل خواسته است که به این کشور در مسدود‌سازی پیام‌رسان تلگرام کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این پیام‌رسان بدلیل "عدم همکاری پاول دوروف"، مدیرتلگرام با مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی در کشور روسیه ممنوع شده است.

مقام‌های روسی از شرکت اپل خواسته‌اند خدمات ارسال "اطلاع فوری" این پیام‌رسان در روسیه را متوقف کند و همچنین خواستار حذف تلگرام از اپ استور (بازار خرید اپل) در کشورشان شده‌اند.

به گفته مقام‌های روسی، مسدود سازی تلگرام در این کشور تا حدود 15 تا 30 درصد موفقیت داشته است؛ که این مسدودسازی همچنین به اختلال ‌در پیام‌رسان‌های دیگر هم منجر شده است.

این در حالی است که مقام‌های روسیه هم اکنون درباره چگونگی اجرای مسدودسازی تلگرام با مدیران شرکت گوگل هم در حال مذاکره هستند.

بیش از یک ماه پیش دادگاهی در مسکو دستور مسدود کردن تلگرام را در در این کشور صادر کرده بود.

پاول دوروف، موسس تلگرام، می‌گوید روس‌ها ۷ درصد کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند.

بیش از هفت ماه پیش (اکنبر ۲۰۱۷) این پیام رسان به دلیل "خودداری از ارائه‌ کلیدهای رمزنگاری پیام‌های کاربران" به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه ۸۰۰ هزار روبل معادل ۱۳ هزار دلار جریمه شد.

مقامات امنیتی روسیه می‌گویند برای جلوگیری از حوادثی مانند انفجار در متروی سن پترزبورگ در آوریل سال گذشته به دسترسی به محتوای پیام‌های کاربران تلگرام نیاز دارند.

به گفته سازمان اطلاعات و امنیت روسیه (FSB) عاملان بمب‌گذاری در متروی سن‌پترزبورگ از تلگرام برای ارتباط استفاده کرده بودند؛ در آن انفجار ۱۴ نفر کشته شدند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.