کدخبر :182016 پرینت
16 آبان 1394 - 21:15

نقش موثر نمایشگاه تراکنش در انتقال دانش داخلی و بین‌المللی به شرکت‌ها

معاون توسعه بازار مجموعه شرکت‌های مبنا کارت آریا، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن برجام، زمینه حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی نیز فراهم گردد. کما اینکه در حال حاضر شرکت اینفوتک با توجه به تجربه اجرایی خود در بهره‌گیری از محصول X100 شرکت Famoco، از طرف این شرکت فرانسوی جهت اجرای پروژه‌هایی در کشورهای روسیه و ایتالیا دعوت به همکاری شده است، لذا معتقدم امروز شرکت‌های ایرانی توان اجرایی و دانش مناسبی جهت حضور در بازارهای بین‌المللی دارند.

متن خبر

"صادق ثنائی" معاون توسعه بازار مجموعه شرکت‌های مبنا کارت آریا، اطلاعات فناری جهانی پارس (اینفوتک) و خدمات مبنا فرتاک آریا در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه نمایشگاه تراکنش، گفت: این مجموعه شرکتها، با هدف توسعه، ترویج، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی صنعت تجارت و پرداخت الکترونیک، بصورت زنجیره‌ای از ارزش‌های پیوسته، با مشارکت شرکای تجاری خود در این نمایشگاه سبد کاملی از خدمات، محصولات و راهکارها را عرضه می‌نمایند، که بصورت مختصر هدف و خدمات هریک را در ادامه توضیح خواهم داد.

وی ادامه داد: شرکت اینفوتک با هدف فراهم‌آوری و ایجاد زیرساختهای نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدماتی در حوزه بانکداری، تجارت و پرداخت الکترونیک اقدام به عرضه محصولات با تکنولوژی روز جهانی می‌نماید. از جمله عمده‌ترین این خدمات می‌توان به تأمین و خدمات شخصی‌سازی انواع کارتهای هوشمند و نوارمغناطیسی، ارائه نرم‌افزارهای مرتبط و متنوع در حوزه ارائه خدمات پرداخت و تجارت الکترونیکی ، تأمین و ارائه سخت‌افزارهای مختلف پذیرش کارت مانند دستگاههای کارتخوان (EFT-POS ، M-POS، Pinpad و ...) و سخت‌افزار رمزنگاری اطلاعات تراکنش‌ها (HSM) اشاره نمود.

وی گفت: در این راستا این شرکت در برخی از موارد اقدام به انتقال دانش و برخی دیگر بومی‌سازی آن در کشور پرداخته که سهم بسزایی در ترویج و رونق صنعت پرداخت الکترونیک تا به امروز ایفاء نموده است. شایان ذکر است که جهت واردات دانش و محصولات این شرکت همیشه اقدام به انتخاب بهترین، مطرح‌ترین و موفق‌ترین برندهای جهانی به عنوان شرکای تجاری نموده که از جمله می‌توان به شرکتهای Gemalto، Bull، Ingenico، Famoco و Temenos اشاره کرد.

وی، افزود: شرکت مبنا کارت آریا نیز به عنوان یکی از شرکتهای دارای مجوز پرداخت الکترونیک از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت شاپرک در حوزه خدمات Payment Service Provider -PSP فعالیت می‌نماید که در حال حاضر در بیش از  1600 شهر حدود 200 هزار دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی را داراست. این شرکت جهت پاسخ‌گویی مناسب به مشتریان خود از شبکه گسترده‌ خدمات بازاریابی، نصب و پشتیبانی با بیش از 1500 نفر بهره می‌گیرد.

وی ادامه داد: این شرکت در کنار عرضه خدمات دستگاههای پایانه فروشگاهی 7 بانک کشور، به ارائه خدمات پرداخت از طریق درگاههای اینترنتی (IPG) و تلفن همراه (USSD، موبایل اپلیکشن) با سرکد *770# می‌پردازد.

معاون توسعه بازار مجموعه شرکت‌های مبنا کارت آریا، در خصوص فعالیت‌های شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا نیز خاطرنشان کرد: این مجموعه در راستای تکمیل زنجیره خدمات ارائه شده توسط اینفوتک و مبناکارت، با بهره‌گیری از ترکیب توان تخصصی و خدمات دو شریک تجاری خود، به ارائه راهکارهای ترکیبی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: بطور مثال راهکار جامع حمل و نقل ناوگان شهری که توسط این شرکت در نمایشگاه ارائه شده، در بخش پرداخت الکترونیکی از پایانه‌های Ingenico و زیرساخت پرداخت مبنا کارت، در بخش پرداخت خرد و کارتهای شهروندی از محصول فاماکو و تخصص اینفوتک و همچنین از تخصص بومی مجموع شرکتها در تولید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری(AVL) بهره‌می‌گیرد.

وی افزود: در واقع عمده تمرکز و فعالیت این مجموعه بر روی راهکارهای مبتنی بر پرداخت خرد و کارتهای شهروندی است که خدمات کارت دانشجویی و دانش‌آموزی، سامانه‌های جامع باشگاه وفادارسازی مشتریان نیز از مهمترین آنها می‌باشد.

صادق ثنائی، گفت: با وجود این زنجیره خدمات و دانش داخلی در کنار شرکای تجاری بین‌المللی فعلی، پیش‌بینی می‌کنیم حلقه کاملی از محصولات و خدمات را در صنعت پرداخت و تجارت الکترونیک طی دهه گذشته ارائه نموده‌ایم.

معاون توسعه بازار مجموعه شرکت‌های مبنا کارت آریا در خصوص در خصوص اهداف این مجموعه شرکت از حضور در نمایشگاه تراکنش ، گفت: در نمایشگاه‌ها یک سری اطلاعات پایه است و یک سری اطلاعات تخصصی که شرکتها به صورت جزیره‌ای پیش خودشان نگه می‌دارند. بحث نمایشگاه تراکنش که به میان آمد اکثر شرکت‌های مدعی در حوزه تراکنش در این نمایشگاه شرکت کردند و محصولات خودشان را ارائه دادند. با این تفاسیر تجربه و دانش را مبادله کردند. این مبادله تاثیر مثبتی دارد و در این زمینه ما از حضور شرکای خارجی استفاده کردیم و اطلاعات خود را ارائه کردیم.

وی در خصوص مراودات بین‌المللی نیز، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن برجام، زمینه حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی نیز فراهم گردد. کما اینکه در حال حاضر شرکت اینفوتک با توجه به تجربه اجرایی خود در بهره‌گیری از محصول X100 شرکت Famoco، از طرف این شرکت فرانسوی جهت اجرای پروژه‌هایی در کشورهای روسیه و ایتالیا دعوت به همکاری شده است، لذا معتقدم امروز شرکت‌های ایرانی توان اجرایی و دانش مناسبی جهت حضور در بازارهای بین‌المللی دارند.

صادق ثنائی در پایان گفت: در گذشته نمایندگان شرکت ها اطلاعات را بین خودشان ردو بدل می کردند؛ در حالی  اکنون می توان با وجود سخنرانی ها و سمینارها سایر شرکتها را نیز در جریان امور قرار دهیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.