ارائه خدمات پستی به ایرانیها روی موبایل
مدیرعامل شرکت پست از ایجاد شبکه پست الکترونیکی (Epost) برای تسهیل ارائه خدمات به مردم خبر داد و گفت: به این ترتیب مردم به جای مراجعه فیزیکی به شعب پستی، خدمات مورد نیاز را الکترونیکی یا روی موبایل دریافت میکنند.
به گزارش سیتنا، حسین مهری در گفتوگو با خبرگزاری فارس، از برنامهریزی برای ایجاد شبکه پست الکترونیکی (Epost) خبر داد و گفت: مقدمات راهاندازی Epost در دست انجام است و سرمایهگذاری در این بخش آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت پست اظهار داشت: هدف از ایجاد شبکه پست الکترونیک، تسهیل ارائه خدمات به مردم است، تا مردم به جای مراجعه فیزیکی به شعب پستی، خدمات مورد نیاز را به صورت الکترونیکی یا روی موبایل دریافت کنند.
وی با تشریح خدمات در شبکه پست الکترونیکی، توضیح داد: برای مثال مردم به جای داشتن صندوق پستی فیزیکی از Ebox برخوردار میشوند و به جای اینکه قبوض کاغذی با صرف هزینه برای سازمان، مردم و پست به دست شهروندان برسد، به پست الکترونیک آنها ارسال خواهد شد.
مهری تصریح کرد: همچنین سرویس رهگیری مرسولات پستی از دیگر بخشهای شبکه پست الکترونیک است که رهگیری دقیق و کامل یک مرسوله از مبدأ تا مقصد را فراهم میکند.
مدیرعامل شرکت پست اظهار داشت: همچنین در شبکه پست الکترونیک پست مالی برقرار خواهد بود که کمک شایانی به رونق خرید و فروش اینترنتی خواهد داشت. برای مثال با یکی از کاربردهای پست مالی که در دنیا مرسوم است، با تقاضای افراد پر مشغله، به جای تحویل قبض به مردم، صورت حساب پرداخت شده قبض از محل اندوخته مالی نزد پست پرداخت میشود و رسید صورتحساب پرداخت شده به مشتری تحویل داده خواهد شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید