تدوین استانداردهای خدمات پستی در رگولاتوری
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری از تدوین ۲۷ استاندارد پستی برای اولین بار در کشور خبر داد.
به گزارش سیتنا، صادق عباسی شاهکوه، گفت: بر اساس اساسنامه، تدوین استانداردهای ملی مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و پیشنهاد آن به مراجع مرتبط (سازمان ملی استاندارد ایران) و اعمال استانداردها، ضوابط و نظامهای کنترل کیفی و تائید نمونه تجهیزات در ارائه خدمات و توسعه و بهرهبرداری از شبکههای مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور بعهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است.
وی افزود: بر همین اساس ۲۷ استاندارد پستی شامل پست خدمت آگهی تحویل (دو قبضه)، تحویل در مقابل دریافت بها، قبول مرسوله از مقر فرستنده، پست جواب قبول، خدمات قراردادی پستی، امانات پستی خارج از اندازه، پست مستقیم، پاکتهای پستی- ویژگیها و روشهای آزمون، پست پیشتاز، مرسولات اکسپرس، پست مالی، امانات شکستنی، پست فیزیکی – الکترونیکی، بیمه پستی، خرید و فروش اینترنتی، پست مرسولات حاوی مواد نشتی و ریزشی (مایعات)، پست لجستیک، پست نامههای عادی، امانات پستی، صندوق پستی شخصی، پست مطبوع، پست تبلیغ، پست نامههای ثبتی، پست رستانت، کرایه در مقصد (پس کرایه)، پست ویژه بین شهری و پست خدمات پیکی ویژه از جمله استانداردهائی است که از سوی رگولاتوری تدوین شده و از سازمان ملی استاندارد ایران کد ملی دریافت کردهاند.
استانداردهای خدمات پستی بر روی پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در بخش فهرست استانداردهای ملی بارگذاری شده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید