کدخبر :178033 پرینت
25 خرداد 1394 - 17:34

370 پروژه مخابراتی استان تهران و البرز افتتاح شد

مراسم افتتاح و بهره برداری از 370 پروژه مخابراتی در استان تهران و البرز با سرمایه گذاری بالغ بر 2500 میلیارد ریال امروز دوشنبه 25 خرداد ماه 1394 برگزار شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت مخابرات استان تهران به عنوان یک شرکت مخابرات استانی بزرگ و پراهمیت که ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی پایتخت کشور را بر عهده دارد، در طول سال 1393 و سه ماهه اول سال 1394، در مجموع 373 پروژه و طرح مخابراتی با سرمایه ای بالغ بر 2500 میلیارد ریال را آماده بهره برداری کرده است. و امروز به میمنت ماه شعبان المعظم، ماه رحمت الهی با افتتاح این طرح ها و چهار پروژه عظیم مخابراتی دیگر ، برگ زرینی به کارنامه توسعه مخابرات در کشور اضافه شد.

براساس این گزارش ، مهمترین پروژه های افتتاح شده در مجموعه مخابرات استان تهران و البرز، شبکه های نوری وسیع (GPON) ، شبکه¬ی نوری انتقال (OTN) ، شبکه¬ی مخابراتی نسل جدید (NGN) و سیستم های پشتیبانی عملیات (OSS) می باشند.

این گزارش می افزاید شبکه OTN نسل جدید شبکه‌ی انتقال در حوزه مخابرات است که حمل ترافیک حجیم تولید شده در شبکه دسترسی باند پهن ثابت (FBB) و موبایل (MBB) را فراهم می سازد.

NGN شبکه ای مبتنی بر IP و مولتی سرویس است که ساختار مدیریت و کنترلی واحد داشته است و امکان یکپارچه سازی و همگرائی شبکه‌ی تلفن ثابت و موبایل را فراهم می سازد.

همچنین ، سیستم های دسترسی مبتنی بر FTPX/GPON جدیدترین نسل فن آوری در لایه دسترسی شبکه است. پایه اصلی در این فن آوری، توسعه و گسترش فیبرنوری در سمت مشترکین است. به طوری که با گسترش فیبرنوری ، طول کابل مسی سمت مشترکین به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

سیستم پشتیبان عملیات (OSS) نیز شامل انجام فرایندهای پشتیبانی همانند نگهداری شبکه، سرویس های آماده سازی، پیکربندی اجزاء شبکه، مدیریت خطاها و مدیریت یکپارچه شبکه است.

شرکت مخابرات ایران در طول حیات چهل ساله اش، همواره بر سرمایه گذاری و توسعه این صنعت اندیشیده و پیش از هر دستگاه دیگری در مسیر آن گام برداشته است.

پس از خصوصی سازی نیز ، این شرکت با شعار مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان، بخش عمده ای از درآمدهای خود را صرف سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های توسعه ای و ارتقاء کیفیت خدمات خود کرده است. تا آنجا که از سال 1388، تاکنون بیش از 58 هزار پروژه مخابراتی با سرمایه ای بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است در مراسم افتتاح پروژه های مخابرات استان تهران و البرز، دکتر سید مصطفی سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، مهندس حسین هاشمی استاندار تهران ، دکتر سبحانی فر رئیس کمیته مخابرات مجلس، مهندس دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران ، معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت مخابرات استان تهران و البرز حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.