معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:
رایتل تعهدات شهری خود را به طور کامل انجام داده است/ کیفیت ارائه سرویس رایتل مطلوب است/ پوشش جادهای رایتل تکمیل شود
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر این نکته که رایتل تعهدات شهری خود را به طور کامل انجام داده است، از اخطار به اپراتور سوم تلفن همراه برای عدم پوشش جادهای خبر داد و گفت: رایتل تعهد داده است که این مشکل را برطرف کند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، غلامرضا داداشزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه و تعهداتی که در پروانه فعالیت این اپراتور آمده است، گفت: از نظر کیفیت و ارائه خدمات، شکایات زیادی از رایتل نشده است و این اپراتور تعهدات شهری خود را به طور کامل انجام داده است.
وی با بیان اینکه اپراتور سوم موبایل باید در سال پنجم فعالیت خود ۲۲۲ شهر را تحت پوشش قرار میداد، گفت: ارزیابی عملکردی این اپراتور نشان میدهد که هماکنون ۲۳۵ شهر کشور تحت پوشش رایتل هستند. همچنین از نظر تعهدات جمعیتی نیز در سال پنجم این اپراتور باید ۵۲.۵ درصد پوشش جمعیتی داشت که هم اکنون این میزان به ۵۴ درصد رسیده است.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در بحث پوشش جادهای از مجموع ۷۱۰۰ کیلومتر تعهد، هماکنون اپراتور رایتل بیش از ۶۰۰ کیلومتر پوشش جادهای را اجرا نکرده است، گفت: در خصوص پوشش جادهای اپراتور سوم موبایل دارای نقص است و بر این اساس اخطار لازم و جریمه را برای این اپراتور صادر کردیم.
داداشزاده خاطر نشان کرد: این اخطار با هدف به وضعیت مطلوب رساندن پوشش جادهای این اپراتور انجام شده است و اپراتور سوم نیز تعهد داده که این مشکل را حل کند؛ از طرفی با اجرای رومینگ ملی، تا حد زیادی پوشش جادهای رایتل رفع شده است اما این شرکت باید طرح توسعه خود را نیز داشته باشد.
وی با اشاره به حدود پنج میلیون مشترک رایتل، گفت: از لحاظ کیفیت ارائه سرویس، این اپراتور مشکل خاصی ندارد و بررسیهای ما نیز این موضوع را تائید میکند اما عدم آنتندهی مناسب در جادههای کشور از جمله مشکلاتی است که باید از سوی این اپراتور رفع شود.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به ارزیابی اپراتورهای نسل سوم موبایل در کشور، گفت: این اپراتورها به واسطه اجرای طرح توسعه ۳G در کشور مشکلات کیفیتی دارد؛ به همین دلیل ارزیابی از سه اپراتور موبایل کشور در زمینه خدمات نسل سوم تاکنون انجام نشده است، اما پیشبینی میشود در شش ماه دوم امسال ارزیابی کاملی از وضعیت سه اپراتور و مقایسه وضعیت خدماتدهی آنها داشته باشیم.
داداشزاده گفت: ارزیابی از عملکرد اپراتورهای موبایل باعث ایجاد فضای رقابتی مناسب خواهد شد که در چند ماه آینده با پایداری شبکههای این اپراتورها، ارزیابی دقیق و کاملی از وضعیت و عملکرد آنها خواهیم داشت و آن را اعلام عمومی میکنیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید