سیمکارت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را چه کسی میخرد؟
به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، با کاهش قیمت نزدیک به 100 هزار تومانی سیمکارتهای دائمی همراه اول در پی مصوبه جلسه شماره 166 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که 30 خرداد ماه 92 برگزار شد، انتظار میرفت بازار حاشیهای نیز دستخوش تغییراتی شود اما ظاهرا نه تنها تغییری در حاشیه بازار صورت نگرفته بلکه قیمت سیمکارتهای رند روندی صعودیتر را در پی گرفته است.
سابقا قیمت سیمکارتهای صفر دائمی همراه اول با قیمت 256 هزار تومان عرضه میشد که بعد از این مصوبه به قیمت حدودی 162 هزار تومان رسید اما جالب است در زمانیکه قیمتهای سابق (قیمت بیشتر) ارائه میشد، بیشترین نرخ رند بازار 550 میلیون تومان بود.
اما حال که قیمت پایه و اصلی کاهش یافته، این قیمتها نه تنها کاهش نداشته بلکه روندی صعودیتر در پیش گرفته و هماکنون با جستوجوی کلیدواژه "رُند" در گوگل و با رجوع به اولین سایت جستوجو شده، بیشترین نرخی که برای دائمی رند همراه اول به چشم میخورد بیش از دو برابر قیمت سابق است.
البته قطعا بازار رسمی هیچ ربطی به بازارهای فروش اینترنتی و بازار سیاه ندارد و مسئولان هم بارها اعلام کردهاند که نظارت بر این بخش سخت و غیرممکن است اما این دلیلی نمیشود که عدهای با این بهانه وارد این حوزه شوند و سودهایی کلان کنند.
در حال حاضر قیمت این سیمکارت یا به عبارتی رندترین پایگاه رند، یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. اختلاف قیمت بین این سیمکارت با رند بعدی 920 میلیون تومان است.
در این پایگاه، رندترین سیمکارت دائمی ایرانسل نیز 60 میلیون قیمت خورده که با رند بعد از خودش اختلافی 5 میلیون تومانی دارد.
جالب است که رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، 40 میلیون تومان است.
دیدگاهها
آیا ما در زمانی زندگی نمیکنیم که یک تلفن به یاد ماندنی یا یک وبسایت با نام به یاد ماندنی گاهی از یک مغازه بیشتر موجب رونق کسب و کار میشود؟ در زمانه ای که کسب و کار الکترونیکی گاه موجب میلیاردر شدن یک نوجوان میشود (فقط از طریق یک سایت اینترنتی و تماس تلفنی مردم)، چه تعجبی دارد که یک شماره تلفن خوب ارزشی بیش از یک مغازه تجاری داشته باشد؟
افزودن دیدگاه جدید